< Tilbake til oversikten

Magevondt

Newstart sa for siden:

Hver gang jeg går ned på karboene,altså kommer i ketose så får jeg så sykt vondt i magen. Har trodd at det skyldes fett inntaket jeg siden jeg har operert bort galleblæren. Men syns det kommer uansett jeg om jeg bruker sunne oljer eller gafler i meg fettranden på koteletten. For meg virker det som om det kommer bare jeg er i ketose.
Jeg har en del allergier som jeg tenkte kanskje kunne spille inn, for jeg spiser en god del løk til middag da. Merker allergien i øynene og nyser veldig for tida. Så det er jo noe jeg ikke tåler men hva??
Sukk begynner å bli drittlei nå.

Flere som får vondt i magen av ketose....?

Kitt sa for siden:

Mange som sliter med magen særlig ved inngangen til ketose!:ja:

Vi uten galleblære er nok litt ekstra utsatt, også fordi vi i ketose spiser mindre og sjeldnere og derfor kan få litt problemer med gallesafter etc.
Jeg reagerer dessuten nesten mer på rå grønnsaker enn på fett. Har gjort det siden blæra ble fjernet for 14 år siden, men spiser jo mer grønnsaker på lavkarbo enn noen gang.

Hvor i magen sitter smertene dine og får du feks også diare?

Newstart sa for siden:

Sitter høyt oppe. Skikkelig sånn brennende følelse. Har hatt super diare ganske lenge nå:mad:

Kitt sa for siden:

Høres ikke ut som noe ketoserelatert egentlig. Kanskje på tide å snakke med legen om du har hatt diare lenge. Endret avføringsmønster skal tas opp med legen, vet du! streng sykepleier ;)

Jeg har akkurat tatt gastroskopi og mitt magevondt skyldes betennelse nederst i spiserøret!:p Skal til fastlegen på mandag og finne ut hva vi kan gjøre med det. Kjempelei av å ha vondt, vondt, vondt.....:o

Newstart sa for siden:

Huff stakkars deg da.:eek:
Har litt panikk for om det kan være magesår eller slike ting. Men hvis ikke det gir seg så får jeg vel ta meg en tur til legen. Det er bare det at jeg får det slik hvis jeg spiser for mye fett eller når jeg spiser noe jeg ikke tåler.
Kanskje kroppen har fått nok av broccoli, løk å blomkål som jeg spiser endel av:confused:. Vet at i følge den kryssallergilisten jeg har så står løk på. Kanskje det blir for hardt for magen å spise så mye som jeg gjør. Det er jo så godt.

Jeg fikk dette sist gang også og med en gang jeg økte litt karboene så ga det seg. Merkelig. Må være noe jeg gjør galt. Får bare inderlig håpe at det ikke er noe lignende det du har. Huffameg....

kamp sa for siden:

Har du refluks/sure oppstøt?

Newstart sa for siden:

Ingen sure oppstøt nei.... heldigvis:)

Bestemamma sa for siden:

Jeg får alltid sur mage av løk...sur og sviende...derfor holder jeg meg unna.. :o

index sa for siden:

Hvorfor går du på ketose når du får vondt i magen av det? Liker du å plage deg selv?

Om kroppen din sier klart fra at den trives bedre med litt høyere karbohydratnivå ville jeg ha hørt på dette og lagt opp dietten deretter. Du vil likevel ta av, og på plussiden får du en kropp som i tillegg fungerer som den skal:D.

Newstart sa for siden:

Haha:D joda jeg liker å plage meg selv.
Nei jeg tar ikke av hvis jeg øker karbo. Derfor ketose nå for å ta de siste kg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.