Kjenner jeg har MEGET vanskelig for å tro at bakverkene som er avbildet er lavkarbo, men hvis det er sant så er det jo fantastisk.
Noe av det jeg savner mest med for eksempel kanelboller er jo nettopp, i tillegg til smaken, den stilige fasongen - det må se ut som det kjente, ikke bare minne om det i smak og konsistens:rolleyes:
Nei.. nekter å tro spesielt de kanelbollene der er lavkarbo. Du får ikke slik konsistens av det melet der, må ha hvetemel og noe som hever for å få det sånn altså..
Tviler sterkt på at de bildene er av de bollene det er oppskrift på! Jeg er også utrolig glad i gjærbakst, spesielt skillingsboller! Har bakt "fotballfruens boller" som du finner oppskriften til her på forumet. De blir ikke som ordentlige hveteboller, men som helt nybakte gir de en grei tilfredsstillelse ;-)
Ble litt nysgjerrig og googlet bilder av kanelboller. Fant akkurat det bildet også - på en blogg som heter Monicas Matverden :) med gjær, melk, hvetemel mm i oppskriften. Tror liksom ikke det er hentet fra en lavkarboside da ;) I tillegg til at det blogginnlegget var laget i 2010 :p hva man bruker en søndag til:p
Aha! Bare juks og fanteri, altså:p
For all del, det kan jo hende de omtalte kanelbollene og lussekattene smaker godt, men utseendet var tydeligvis så sørgelig at man ikke turde å avbilde dem..
(Kult at du gikk så grundig til verks for å finne ut av dette, forresten. Rene detektiven du!;))
Det er ikke første gangen den som driver siden har brukt andre sine bilder og oppskrifter.. Da for så å skynte seg å legge til kilde da det har blitt oppdaget..
Ja det er litt teit å legge ut et bilde av vanlige kanelboller, så man tror man får et sånt resultat... Det er umulig å få til på lavkarbovis i alle fall.. Skjønner ikke helt formålet med å legge ut bilde av noe helt annet enn det som står i oppskriften..?
Cecilie med bloggen fristende lavkarbo har deig til lussekatter, kanskje den kan brukes? Søk på lussekatter i bloggen hennes :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.