Victory sa for siden:
Hei.
Kan noen hjelpe med dette? Et krav er at den må kunne kobles mot pc for og laste over data..
Tusen takk for hjelp!
Victory sa for siden:
Hei.
Kan noen hjelpe med dette? Et krav er at den må kunne kobles mot pc for og laste over data..
Tusen takk for hjelp!
ToreH sa for siden:
Jeg har hatt temmelig mange polar pulsklokker og det er vanskelig å bare anbefale en spesiell. Jeg kan godt anbefale, men det hjelper veldig om du kan si noe mer om hans bruk, hvilke idretter han skal bruke den til og hvilken type trening han skal ha den til.
Skal han ha den med mest "stæsj" og tilleggsutstyr, eller skal han ha en som bare fungerer dog med PC overføring?
Sykkel, løping, step, fitness, triathlon, svømming eller skal den gjøre alt? ;)
ToreH sa for siden:
Og ja, er det satt et pristak? Dvs hvor mye er du villig til å legge i en slik klokke? De varierer fra et par tusen til 5-6 tusen... når de skal ha PC overføring.
Victory sa for siden:
Hei!
Ja, denne gikk nok ut litt for ivrig. ;) Men hovedsakelig vil den bli brukt til jogging, sykkel, ski, gå i fjellet... den type trening. Spesielt mye stæsj er ikke nødvendig, men er jo gøy om den kan kobles til høydemåler feks eller gps?
Nå er ikke jeg spesielt inn i detaljer selv må jeg innrømme, jeg bruker min bare til og måle kalorier og til og se de forskjellige sonene jeg har vært i, men jeg tenker at en mann kan nok bli litt mer teknisk interessert. Men på den andre siden er jeg også usikker på hvor mye den vil bli brukt for og være helt ærlig, så en kjempe dyr klokke er ikke nødvendig i første omgang.
Hjelper det?? :D
ToreH sa for siden:
Om mannen er teknisk interessert spiller egentlig liten rolle for type klokke. Men du sier han skal jogge, sykle, ski og gåturer i fjellet.
En pulsklokke mer for å sjekke puls og høyde/hvor han har gått da, enn et treningsredskap? Dette siden du er i tvil om den vil bli brukt.... Forstår jeg deg riktig da?
Ok, ut fra denne setting så kan du egentlig velge blant flere typer som alle vil gi deg god kontroll på treningen din.
Polar har ikke så mange fancy, kule funksjoner, men de klokkene de har holder god kvalitet, er nøyaktige og gir deg det du trenger. jeg vil nå fremheve noen som har de funksjoner du ønsker.
Polar RS300CX (Rimeligere løpemodellen med GPS). Veil ca 1700,-
Polar RS800cx (toppmodellen med alt du kan ønske deg inkl GPS). Veil ca 3900,-
Polar RCX5 (multisportmodellen for den allsidige inkl GPS). Veil ca 3000,-
Polar FT60 (Grei innstegsmodell med GPS og fotsensor). Veil ca 1800,-
Polar FT80 (Mer avansert enn FT60 med samme funksjoner). Veil ca 2600,-
Klokkene i seg selv er ikke så veldig dyre, men når man legger til løpesensor, sykkelsensor og GPS sensor så begynner prisen bli høy dessverre. På veil prisene du ser overfor er dette uten GPS sensor og løpesensor og sykkelsensorer. Regn med ca 600,- til 1000,- pr sensor oppå de prisene der. men du kan tjene mye på å handle klokt på kampanjer og sjekke ut eksvis XXL.no, evt sjekke ut finn.no (men bruk betalingsgaranti der da). Da vil du se at det er gode tilbud der ute, men vær obs på at de fleste billige klokkene du finner på finn.no selges av enkeltmannsforetak som har importert Polarklokkene fra USA selv og derfor kan selge de billigere. Litt så som så med garanti, reparasjon osv på disse varene.
Jeg har hatt flere typer selv, både de billige og nå til siste en Polar S725X og nå en RS800CX med GPS og løpssensor/sykkelsensor etc. Kan med en gang si at dette er en overlegen klokke for de som vil ha full kontroll med sin trening og pulssoner. Den kan kobles til Google maps slik at du kan logge hvor du har løpt osv. Den har et utall av innstillinger via PC og det medfølgende programmet. Totalt koster denne klokken rundt 5-6000,- med alt tilleggsutstyr i Norge, kanskje rundt 3500,- om du importerer den selv fra USA.
Det aller beste med Polar sine klokker kontra eksvis Garmins modeller, er jo at de ikke er så store og klumpete, de kan faktisk brukes som en vanlig klokke også :)
j88 sa for siden:
Nå er ikke jeg mann, men tenkte jeg skulle svare allikevel, jeg har en polar rs300 og jeg er veldig fornøyd med den, bruker den selv mest til jogging, men også til trening inne på senter. Man kan også kjøpe gps, men det har ikke jeg til den, men jeg har fotsensoren, som viser hvor langt man har løpt, og hvor fort man har løpt. Jeg er veldig fornøyd med den.
Victory sa for siden:
Takk folkens!! :D Da skal jeg kikke litt på de forskjellige..
Hva jeg mente med "teknisk" at han sikkert syns det er gøyere enn meg og finne ut av fiffige muligheter man har. Men ja, du forsto meg også rett når jeg er usikker på hvor mye den vil bli brukt, at i første omgang er det mest for og måle kalorier, lengde etc.
Skal kikke litt, jeg. Og igjen - takk for hjelp!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.