< Tilbake til oversikten

Splenda

Strutsen sa for siden:

Jeg har ingen aning om hvorvidt dette er det rette forumet å legge spørsmålet mitt :) Men lurer på hvor man får tak i SPLENDA ! Noen som vet ??

Summer sa for siden:

Vi har bare bestillt fra Atkins.com:)

Strutsen sa for siden:

men det ser ut som om de ikke fører det lenger dessverre.

Summer sa for siden:

det gåsje an......

Iset sa for siden:

atkins.com/shop/products/Splenda_Packets.html

:eek: :eek: :eek: :eek:

Hva har skjedd???? Hvorfor fører de det ikke lenger???

Jeg var så heldig å få ca 200 småposer (2 pk) av noen amerikanske slektninger da de var på besøk i Norge forrige sommer, pluss at jeg nettopp hadde bestilt 2 pk, så jeg har endel heldigvis. Men det vil jo ta slutt en gang... Da får jeg bruke Natreen.

Kanskje det går an å bestille fra England? Må inn og se nå.

Summer sa for siden:

:hylgrine:
jeg trenger jo nye og alt og det.....

Strutsen sa for siden:

Splenda Packets
We're sorry, but this product has been discontinued.
Your Friends at Atkins Online

Nå leter jeg febrisk etter andre som forhandler SPLENDA :eek: :eek: :eek:

Ruska sa for siden:

javel ja... men hva kan vi bruke da da ?? :confused: :confused:

Albertine sa for siden:

ÅH! Jeg som fikk Splenda Packets for bare fem dager siden!!! E're MULIG?

Iset sa for siden:

Hmm det var MYE der som hadde utgått fra leverandøren. Har det kommet nye strengere regler i USA nettopp eller???

Albertine sa for siden:

Og det jeg reagerte mest på var at da jeg sjekket Splendaen så fikk jeg beskjed om at den var utgått. Men jeg kunne jo sjekke ut lignende produkter, og de foreslo flere produkter som også var utgått! DET synes jeg er merkelig, at de ikke har oversikt!

nøtta sa for siden:

dette selges vel ikke tilfeldigvis i frankrike ??? hvorfor er splenda så mye bedre enn alt annet ??

jeef-micro sa for siden:

Var inne og kikket på www.splenda.co.uk men det står ikke noe der heller om hvor de selger det. Jeg bruker å kjøpe når jeg er i england, men det tar ganske stor plass i kofferten, så jeg kan jo ikke kjøpe så mye... synd de har sluttet å kjøpe. www.carblite.com hadde heller ikke splenda...

tuttamost sa for siden:

Heisan.
Jeg hadde laget meg en lang liste over varer jeg skulle bestille fra Atkins-shop på nettet, men da jeg skulle fullføre ordren var det kun mulig å legge inn US-adresser. Sendte en mail for å undersøke internasjonalke ordrer, og har nå fått svar om at værsågod, du kan gjerne få ringe eller faxe inn ordre (har fått tlf.nr). Frakt ville bli regnet ut etter dato for ordre. Noen som har peiling på ca-priser her, og hvordan det i så fall er å heller bestille Lowcarbo Megastore el.lign??
TUTTAMOST
:o :) :o

Denne postet jeg 25.08. Har ikke sendt inn noen ordre...:mad:

jeef-micro sa for siden:

[quote]In a simple word you would just as soon have DDT in your food as Splenda, because sucralose is a chlorocarbon. The chlorocarbons have long been famous for causing organ, genetic, and reproductive damage. It should be no surprise, therefore, that the testing of sucralose, even at less than the level demanded by FDA rules, reveals that it has been shown to cause up to 40%shrinkage of the thymus: A gland that is the very foundation of our immune system. It also causes swelling of the liver and kidneys, and CALCIFICATION of the kidney.

Lying and deceit on the artificial sweetener issue has been the FDA's Modus Operandi ever since Donald Rummsfeld broke everything decent in the US government to put Aspartame on the market as a "contract on humanity". It has no commercial purpose other than a contract on humanity. Either they have done but little testing of sucralose, or they are so afraid of what the public would think of sucralose, and the government if the public but knew what was going on, that they will not tell us! BECAUSE: we have been told nothing about the extensive studies which would have to have been done if very reasonable, and scientifically sound FDA rules had been followed.

Such study results as have been made known, catches the company in great big whopper lies! When questioned about the Thymus shrinkage which would disqualify sucralose forever, by the FDA's own rules, the company merely said. "Well the rats wouldn't eat the food with sucralose in it, so the thymus lost weight from starvation." The FDA allowed that explanation even though it was an admission that the rats hadn't ingested the required amount of sucralose, but had demonstrated immense damage anyway! In fact, if research animals won't voluntarily eat the required dose of experimental substance it can be given by gastric gavage, which is a common and well-known research method. Moreover, the rats so fed were only 7-20% underweight Vs the average for the control group. Rats who are severely starved to create a 30% weight loss, only shrink their thymus by an average of 7%. The net conclusion from all this is, that both the thymus shrinkage and the growth retardation caused by sucralose were enough to in each case disqualify sucralose from the marketplace.

All of these KNOWN findings only pointed out that the testing was so flawed that it could never be used as a basis for approval on one hand, and that the effects which were detected anyway were so severe that sucralose should never be allowed into the human body. It should be classified right along with DDT, and dioxin as illegal to even release into the environment much less put into your body!

The company blandly and heinously denied that sucralose is a chlorocarbon. They stated that it was merely a salt, like sodium chloride! That whopper wouldn't even get past a sophomore chemistry student. Facts, and concern for human welfare are obviously irrelevant in our Bush dominated government, and the Rummsfeld dominated media. What their incredulously lying statements about what sucralose is, did bring to mind though, is that it flies in the face of what its known breakdown product , 1, 6, dichloro, fructose, is: Another highly toxic chlorocarbon. They admittedly did not do toxicity studies on it, as FDA rules require, or perhaps the findings were so dangerous that they felt it better to confess to the "minor omission", of not even complying with the law and doing the required studies! They further tried to side step the toxicity issue by saying "Sucralose is not even absorbed from the digestive tract anyway, because it is after all, a chlorocarbon.": Another bold faced lie. Chlorocarbons are significantly absorbed from the digestive tract and sucralose is no exception! It is significantly absorbed from the GI tract. Of course, at that point their lies had compounded and contradicted themselves.

What you need to know about sucralose is that it is of a class of compounds which places it amongst some of the most dangerous chemicals on earth. The known studies, and science verify this fact. Lies and dissimulations, which have been totally, and inexcusably left unchecked by the FDA, point to gross governmental/corporate corruption, and massive cover up and peril. They say "Oh, It's just made from sugar, what could be more natural and harmless."

Sincerely, Dr. Jim Bowen[quote] fant dette på ei nettside om splenda...

des65 sa for siden:

Jeefer`n jeg datt ut et stykke oppi innlegget ditt ;) Hater å lese engelske innlegg:p Men har også tenkt på hva som er bra med Splenda. Er det bedre enn diasukker? Fortell fortell!:)

jeef-micro sa for siden:

det som er bra med splenda er at det er basert på sukker, og derfor naturlig. det inneholder 2 kalorier pr teskje, i forhold til sukker som inneholder 20, og det inneholder 0,5 gr karbohydrater i forhold til sukker som inneholder 5 gr
Det er lagd av maltodextrin og sucralose (1%) som er sukker. Jeg får veldig vondt i magen av andre kunstige søtningstoffer (som natren og canderell,, men ikke av splenda, så jeg har levd i splendarus siden jeg oppdaget det... men det spørs om jeg tørr det nå da... jeg har vel nok problemer med reprooduksjon med PCOS om jeg ikke skal forværre det med splenda også da...
Men det sto ikke noen linker til forskningsartikler i den linken jeg hadde, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...

Ziggy sa for siden:

Har funnet linken til deg jeg, Jeef....:)

www.wnho.net/splenda.htm

.

205gti16v sa for siden:

Eg gidde iallefall ikkje å lø klorkarboner inn i min kropp,dei er ikkje ute etter å gi oss bedre helse.

Dei vi ha PENGENE våre.

Dei vi putter inn i kroppene vår MÅ ligne på det urfolk inntok, dei hadde ikkje aspartam, splenda eller anna skit.

Dei hadde frukt og bær, og det kan jo vere søtt nok for dei fleste, spesielt etter at me har avla fram søtere epler og lign.

Vil personleg heller ha sukkeralkohol i små mengder ein skjeldan gong, det finst naturleg i f.eks steinsopp. Overforbruk vil jo gi tydelege utslag i doskåla så det begrenser seg jo litt sjøl:D

Iset sa for siden:

Ja, maltitol og xylitol er jo naturlige søtstoffer, leste jeg et sted. :D

Nille sa for siden:

sukk
[color=purple][/color]
Splenda er ikke verre eller bedre enn andre kunstige søtstoff som finnes på markedet. Om man leter etter negativ info om hva som helst, så vil du alltid finne noe på nettet. Mange av de som skriver "skremselspropaganda" om et merke er som regel betalt av en annen leverandør.
[color=purple][/color]
Nå er Mercola imot ALL kunstig mat, - jeg har sansen for det - og hans motiver er sikkert "edle", men for de fleste av oss er det ikke mulig å gjennomføre hans filosofi uten å kjøpe en god del av produktene hans......
[color=purple][/color]
Aspartame er det søtstoffet som er mest brukt her i Norge, - og DER er det vannvittig mye skriverier på nettet - for ikke a snakke om alle de andre..... "let og du skal finne" !!
[color=purple][/color]
Kunstig søtstoff er kunstig søtstoff - og bruker man det i små mengder (og det er egentlig ikke mye man behøver å bruke) er det så lite at det ikke har noen helseskade. 1 ts splenda eller Natreen veier 0,5 gram !!
[color=purple][/color]
Men hiver man innpå med flere liter lettbrus og spiser flere plater sjokolade eller bar'er etc til dagen - da er det en annen sak..... Jeg er mer redd for aspartame enn Splenda - fordi Aspartame finnes overralt - dvs. i de fleste "sukkerfrie" produkter som selges i Norge....
[color=purple][/color]
Jeg er absolutt for ren mat, - men jeg tenker slik at det er forskjell på å barbere seg og å skjære hue av seg :snill:
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

Karin sa for siden:

Go Nille!

Det var omtrent det jeg tenkte, men ikke fant ordene til...!

Helt enig, med andre ord!!

Får Splenda av sønnen min som stadig er i USA på jobb. Og kjøper selv når jeg er i UK. Så jeg klarer meg,

Når det gjelder å søte f eks bær, mener jeg av en eller annen underlig grunn at det smaker best med en blanding av splenda og natreen... Men det er nok bare meg.

Iset sa for siden:

Ja det er jo sant. Når det feks gjelder aspartam, så blir det jo brukt i så ørsmå doser i feks lettbrus, at man skal drikke temmelig mye for å ta skade av det. Men alt med måte, selvfølgelig. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.