Yrla sa for siden:
I kommentar feltet til EKG prøven sto denne tydning:
Elektronisk tolkning er feil. Det foreligger sinusrytme og lav voltage. Hva betyr dette?
Yrla sa for siden:
I kommentar feltet til EKG prøven sto denne tydning:
Elektronisk tolkning er feil. Det foreligger sinusrytme og lav voltage. Hva betyr dette?
Chickensoup sa for siden:
Sinusrytme betyr enkelt og greit hjerterytme, så om du ikke hadde sinusrytme ville jeg blitt bekymret. ;)
Lav voltage betyr lav spenning. Så mao, ditt EKG burde vært målt på nytt.
Kitt sa for siden:
Lav voltage i denne sammenheng har ikke noe med strømnett og spenning å gjøre, men spenning over AV- knuten i hjertet, noe som kan oppstå blant annet ved den typen hjertesvik man kan se hos anorektikere etter mange års slitasje på kroppen!
Hjertet er en muskel som drives av elektriske spenninger, og disse impulsene kan blant annet svekkes om man har problemer med elektrolyttene i kroppen, som feks anorektikere har!
Veldig, veldig enkelt forklart, da det er lenge siden jeg lærte om dette, sånn ca 25 år siden jeg jobbet på EKG- lab.:p
Chickensoup sa for siden:
Det burde vel uansett vært målt på nytt siden det stod elektronisk tolkning er feil.
Yrla sa for siden:
Takk dere. Liker ikke den lave spenningen:(:) Jeg som tar kaliumtabletter ,100 mg dgl og alle ting;)
Kanutten sa for siden:
DET er ikke mye kaliumtilskudd! Det er jo ikke mer enn en kvart banan!
Jeg tar 2 gram og selv det ansees ikke som så veldig stort. Men be om nye elektrolyttprøver og få tilpasset tilskudd.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.