Egen oppskrift som er lett å huske:
100 g egg (2 stk first price)og
50 g sukrin (eller hvor søtt du liker det)vispes godt
50 g hasselnøtter finhakkes
50 g mandler finhakkes
50 g valnøtter finhakkes
60 g proteinpulver (jeg brukte mrm vanilje fra iherb/annen melerstatning
50 g smeltet smør
40 g ( fløte/) soyamelk (avgjøres litt ettersom hvor mye sukrin du bruker, bruk kanskje litt mindre)
10 g kakaonibs
3 g salt
3 g kanel
3 g bakepulver, alt dette tilsettes og vispes sammen med det andre.
Legges med skje på to plater med bakepapir på.
200 grader ikke mange minuttene. De renner utover og skjæres i biter etterpå.
gir 20 stk kjeks med 2,14 g karbo pr stk.
De blir sprøe straks de er avkjølt.
Det er ikke rart Yrla at du klarte det,når du er så glad i kjeks :pGratulerer:)
Må prøves den!!Kan jeg ha kakao istedenfor den siste ingrediens,da jeg ikke handler på iherb :o
dette er den første vellykka,jeg har bakt mange andre etter det, men vil ikke si jeg har blitt noen kjeksekspert, eksperimenterer fortsatt, ikke for å finne den perfekte kjeks på smak men for å prøve forskjellige ingredienser . Siste lagde jeg igår, med cc (istedenfor smør)og sesamfrø. Det som smaker best er cookies med masse kalorier, men jeg vil ikke ha så mange av akkurat dem så jeg prøver å lage magrere uten at de smaker så verst. Denne er den feteste jeg har lagd. Noen flere oppskrifter i bloggen jeg har linket til. Den siste jeg lagde ble god, synes jeg. Sønnen min liker den også.
1 egg
40g sukrin
1 krm stevia
40g hasselnøttmel
20g mandelmel
11g knuste linfrø
20g rista sesamfrø
70g cc
12g kakao
1g kanel,salt, bakep, og vaniljeessens
[font=Arial][/font]
totalt :262g og 688 kcal,
56,66g fett, 31,45g prot,14,14g karb
delt på 5:
52,49g og 137,6 kcal
11,33g fett, 6,29g prot, 2,82g karb
jeg anbefaler å lage små posjoner så man kan få litt variasjon. den som er øverst her er stor, den siste jeg har skrevet er liten , med bare 5 store kjeks. proteinpulver bruker jeg ikke mer fordi magen takler det ikke like bra som nøttemel.
Tusen takk for hjelpen Shailene :) også til Yrla:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.