< Tilbake til oversikten

Er dette en grei meny?

Lallo sa for siden:

Snart jeg blir ferdig m første Atkins induksjon. Har gåt ned 3 kg, men sliter litt m blåst mage :(
men d som jeg lurer på er d grei meny som jeg har lagt t meg selv eller er d kankje lite fett i menyen...:D.

Frokost : en kjøttdeig omelet (2 egg) +frukt te
Lunje: Litt nøtter kankje 30 g
middag: 250 gr kylling burger + 3 skive greder ost med salat, litt agurk,halv tomat+ litt majones
Kveld: 50 g cotte chees + halv agurk ca 300g

so frokost og lunje har vart akurat d samme, men middag og kvelds mat litt varierit men nesten samme mengde. Forresten kan ikke spise mye meieriprodukter for jeg ammer og ungen min har melkeallergi:(

shailene sa for siden:

Du burde ikke slanke deg mens du ammer.. 1500-1800 kcal er minimum av hva du trenger å få i deg, og det skal være sunn og variert mat (dropp Atkins-induksjonen og annen ekstrem lavkarbo). Går du raskt ned i vekt mens du ammer, risikerer du å overføre skadelige giftstoffer som har hopet seg opp i kroppsfettet ditt til ungen din. Og hvor er grønnsakene dine? Agurk, salatblader og en halv tomat teller knapt, er nesten ikke annet enn vann i dette.

Lallo sa for siden:

Takk for svare Shailene
jeg skal slutte å amme snart. Jeg ammer bare 1 gang og d er om natta, neste månde jeg skal begynne å jobbe igjen...jeg gikk ikke so mye ned med amming d va litt kjedelig :S
Skal prøve å spise litt mer grønnsaker hihihi torde jeg spiste masse :D
men foresatt veit ikke hvorfor kom jeg ned bare 3 kg helt t nå :S

Peppa Gris sa for siden:

Du spiser jo INGEN grønnsaker, så det er det første jeg ville endret på. Og har babyen melkeallergi ville jeg kuttet alle melkeproduktene.

shailene sa for siden:

Ville droppet aktiv slanking HELT under amminga, og heller satset på å spise sunt og variert. Mye mer grønnsaker og gjerne frukt også, spis mer karbohydrater generelt for å holde ketosen unna.. Mer fett hadde du heller ikke hatt vondt av, men bra at du spiser nøtter i det minste.

Du finner neppe noen eksperter som mener det er OK å drive med ketosediett eller annen ekstremslanking mens du ammer i det hele tatt. Og tenk på ungen, ikke dropp amminga for at det er kjedelig at du ikke får slanka deg samtidig. Det er ikke noe å stresse med enda :)

Yonah sa for siden:

Seriøst, når man ammer EN gang om dagen så kan jeg ikke skjønne at det skal spille noen rolle. HUsk at mange mødre går ned mange kilo under amming, gjerne mere enn de la på seg i svangerskapet, burde de slutte å amme da siden de ikke klarer å beholde vekta helt stabil?

shailene sa for siden:

Nei, det spiller kanskje ikke så stor rolle når man kun ammer en gang, det har du sikkert rett i. Såklart skal man ikke slutte å amme heller. Svarte bare utifra det jeg har lest om emnet, har ikke funnet mange som mener det er bra å drive med AKTIV slanking mens man ammer i det hele tatt (inkl. Atkins selv), både pga. dette med næringsstoffer, giftstoffer og ketoner, så da ser ikke jeg noe fordel/grunn til å gjøre det heller.. Men det er jo såklart opp til TS, skal ikke blande meg.. :)

Lallo sa for siden:

Skal prøve å slutte m amming fra idag, d blir vanskelig for d er so mye kos m amming heheh :D
takk for alle dere er so flinke til å hjelpe :)
forresten har tatt en del grønnsaker til frokost og, omelet m brokoli og paprika+++ :D

Yonah sa for siden:

Jeg hadde nok tviholdt på den ene ammingen, dvs i allefall ikke sluttet pga slankekur, til og med Gro Nylander skal ha uttalt at det er OK å slanke seg når man ammer så lite. Jeg har aldri hørt fraråding av slanking når morsmelk ikke er hovednæringen. Frarådingen jeg har lest om går på fullamming, og det gjør jo ikke du. Den ene ammingen gir barnet en stor dose med nyttige stoffer.

Og ellers, jepp, grønnsaker til alle måltider er lurt. Og husk at agurk stort sett er bare vann og veldig næringsfattig. Pass på at grønnsakene er næringsrike også, ikke bare lave på karber.

shailene sa for siden:

Var redd du skulle komme til den konklusjonen, for det var ikke det jeg mente. Nå vet jeg jo ikke hvor gammel ungen din er, men hvis du skal slutte å amme så gjør det ihvertfall ikke pga. slankinga.

Lallo sa for siden:

Takk alle,,,
Nei Nei jeg skal ikke slutte å amme pga slanking, snart jeg skal begynne å jobbe , da blir d kjempe vanskelig å foresette å amme. D har vart en periode nå jeg prøver å slutte, dette har kjed veldig gradvis. Ungen min har begynt å spise fast mat om dagen. Han er snart 8 mnd...

Takk Albatross for linkene, de va hjelpsome :)

shailene sa for siden:

Ok, begynte å lure jeg, bra det ikke er derfor! :)

Du har jo ikke så mye å ta av egentlig, så det KAN faktisk være en fordel med litt mer karbo i kosten hvis vi ser bortifra det med amming også. Mange normalvektige som opplever at ketosediett ikke er ideelt for å bli kvitt de siste kiloene, hvis det går veldig tregt nedover, eller ikkeno nedover i det hele tatt. Særlig hvis du ikke liker å spise så mye fett, som det ser ut som utifra den menyen din, så kan det være greit med litt mer karbohydrater.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.