< Tilbake til oversikten

Hel kardemomme

Lille34 sa for siden:

Jeg tenkte å lage lys gløgg til jul, og i Gerds oppskrift står det at man helst trenger hel kardemomme, iom at malt kardemomme ikke løser seg opp. Jeg finner bare malt k.m. i de butikkene jeg har lett i.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt hel kardemomme?

Gerd sa for siden:

Vet du, jeg har lett i alle butikker her, INGEN har.... Så jeg har brukt malt karbemomme, og silt gløggen gjennom kaffefilter.

Carisma sa for siden:

Innvandrerbutikker har.

LineJM sa for siden:

De pleide å ha sånt på velassorterte matbutikker men av og til så synes jeg utvalget blir dårligere og dårligere der også.

Furine sa for siden:

I Belgia fekk eg berre tak i heil kardemomme, ikkje tale om å få tak i malt. Rart at det er slik skilnad! (Eg fekk malt kardemomme tilsendt frå Noreg då.)

Eg tenkjer også innvandrarbutikkar, eg har ikkje leita etter det sjølv her enda...

TrillTrall sa for siden:

Apoteket pleier å ha en del krydder faktisk - prøv der.

Lille34 sa for siden:

Tusen takk for alle tipsene :) Jeg skal se både på apoteket og i innvandrerbutikken. Om jeg ikke finner det, følger jeg ditt eksempel, Gerd :)

Gerd sa for siden:

Skal titte innom apoteket sjøl i dag :ja:

Lille34 sa for siden:

Jeg fant hel kardemomme på innvandrerbutikken:D De hadde både grønn og sort, men jeg går utifra at jeg skal bruke den sorte?

Gleder meg til å drikke gløgg:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.