Hei, ville skrive ned dagens matinntak å høre deres mening :)
Frokost: - Ett egg med løk og paprika og purreløk, litt salat
ett lavkarboknekkebrød med Philadelphia og sukkerfri jordbærsyltetøy samt rømme på toppen
Middag: - Hvalkjøtt med brokkoli og blomkål, fløtesaus og rømme
Kvelds: et lavkarboknekkebrød med sukkerfri jordbærsyltetøy, Philadelphia og rømme
Er begynt på'an igjen med lchf å prøver å spise sånn noenlunde ketogent, ihvertfall under 50 karbs om dagen ca.
Men har ikke matvekt å veier aldri opp maten, så vet aldri hvor mye jeg får i meg. Men jeg har vært på lavkarbo tidligere og har lest meg ganske godt opp, så har en del kunnskaper om hvilken mat jeg kan spise.
Men hva syns dere om dette, hørtes det ok ut ? :)
Er litt usikker på om det sukkerfrie jordbærsyltetøyet og lavkarboknekkebrødene kan ødelegge noe ? :S
Er hekta på Philadelphia med jordbær og rømme på lavkarboknekkebrødene, det er så utrolig godt! Så håper virkelig ikke det er så farlig.
Syns det der så ut som lite mat jeg, for ikke å snakke om lite variert hvis du pleier å spise det samme til 2 av dagens 3 måltider.. Eller spiser du veldig mye middag? Hvis du eter maks 1000-1200 kcal om dagen som det ser ut som for meg, er vel partystoppere neppe noe du trenger å bekymre deg så alt for mye for på dette tidspunkt. Men ja, er uansett en fordel å få karbene sine fra andre kilder enn syltetøy ;)
Jeg synes det ser helt greit ut. God fordeling av fett, proteiner og kh (som oftest fra grønnsaker). Noen kan spise knekkebrød og syltetøy uten problemer (jeg for eksempel. Jippi!). Hva med å teste det ut et par uker. Hvis ikke du oppnår vektnedgangen du ønsker kan du evt se på kostholdet ditt igjen og legge til eller kutte ut slik du måtte ønske :smile:
Tjaa, det er klart det varierer, men det går ofte i de samme matvarene når det gjelder frokost og kvelds. Middagen er variert, liker og lage fisk og diverse kjøttretter. Er ganske fersk på kjøkkenet, har nettopp flyttet hjemmefra til kjæresten min :) Så jeg blir bare bedre og bedre på kjøkkenet for hver dag som går, siden jeg lager all mat fra bunnen :D Så er det så bra at jeg kan lage middag til både meg og typen, det er ikke så morsomt å lage en hel middag kun til seg selv..
Ja tenkte meg det! Skal kutte det ut, kan for eksempel unne meg det på lørdager, da blir det kanskje mere spesielt og at jeg ikke går lei av det :D
Lite mat sier du... Tja det varierer sånn fra dag til dag. Klart måltidene blir større siden jeg kun spiser frokost,middag og kvelds. Dropper tilogmed kvelds også, men kun hvis jeg har spist ekstra til middag. Syns ordningen er ganske grei, er oppe så tidlig om morgenen, så er jeg ikke hjemme før klokken er rundt 17.00 og da er det jo nesten kveld uansett :)
Er ikke noe i veien for å spise få måltider eller variere inntaket fra dag til dag, så lenge det ikke går så alt for mye i minus i gjennomsnitt. Ofte sier kroppen ifra selv hvis det skjer, enten i form av skikkelig matkick eller at vekta blir urikkelig, så kan være greit å ha i bakhodet at det sjelden lønner seg. Ellers så jo dette greit ut så lenge du passer på å spise nok, blir ofte mer variasjon i kosten også etterhvert som man får prøvd ut litt av hvert ja :)
Uansett er det vanskelig å gi en fasit på hvordan det er riktig å spise, så du må nesten se det litt an selv også. Så lenge vekta går den veien du vil og energien er bra, er jo det gode tegn på at du gjør ting rett!
Det er veldig variert, iblant spiser jeg mindre, men ofte så er jeg så sulten når jeg kommer hjem etter en lang dag at jeg spiser meg veeeldig mett. Men syns det er så godt å spise når man er sulten, høydepunktet på dagen, hehe :D
Mener ikke at jeg spiser så mye at jeg sprekker, men spiser en hel tallerken med mat, ikke mer ikke mindre å da er jeg stappmett :) Spiser så mektig mat i tillegg, så en hel tallerken gjør meg veldig mett.
Ja tiden får vise om jeg spiser "rett", er nettopp begynt så er vanskelig og si. Men skal prøve det der med å prøve ut ting i noen uker og funker de ikke så kutter jeg det ut, også videre.
Kan du ikke spise brøderstatningen med syltetøy en gang om dagen fremfor to? Og litt, som en dessert istedenfor hovedmåltid er også mulig å spise det. Det kan hende du utvikler intoleranse om du spiser mye av noe og at du er hekta er et tegn på nettop det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.