Lava sa for siden:
Ville du vært med på en slik ting? (biggest loser)
Er du redd for å vise deg på tv?
Hadde dette vært mulig i norge?
Lava sa for siden:
Ville du vært med på en slik ting? (biggest loser)
Er du redd for å vise deg på tv?
Hadde dette vært mulig i norge?
Marina sa for siden:
De programmene jeg har sett har virket uforsvarlige både mht næring og trening. Dersom de hadde hatt et kosthold man kan leve på (lavkarbo selvfølgelig :p ), så kunne jeg vurdert det. Dersom jeg var større ville jeg nok ikke nølt!
Lava sa for siden:
Jo ja, tenkte ikke spesielt på lavkarbo, da man ikke lett får det som valg.
Men generelt en utgave av biggest loser i norge-
Jeg var feks på opptrening og gav beskjed og oppskrift på mat til meg, og kokken var happy for å få lage noe utenom standar maten!
Jeg fikk den fineste maten man kunne få på ett slikt sted!
Marina sa for siden:
Det gikk forresten en sesong av Bigest Looser for noen (kanskje 10?) år siden. Da fikk de ulike kostholds- og treningsprogram og bodde sammen slik som i det amerikanske. Tror det var lag også, men husker ikke helt..
Bønna200 sa for siden:
"Slankekrigen" gikk jo på TVN for noen år siden, med Kari J som trener.
Men, nei, jeg kunne ikke tenkt meg å være med på noe sånt. Ikke godt for kropppen og ikke godt for psyken:o
Jeg liker ikke sånne slanke-show generelt, da det vises som om overvekt er lik latskap...
langaard sa for siden:
Å i allefall ikke med Kari j, skulle kanskje ikke si det, men jeg klarer ikke helt den dama! Uff! sånn er det bare:blinke:
Lava sa for siden:
Synd hvis= det for deg føles som overvekt= latskap, bønna,
men jeg ser det ikke slik.
Jeg ser at Norge kanskje er ett for lite land til å dra noe slikt,
for " alle kjenner alle", og det er jo ikke greit.
Jeg kunne ikke vært med selv,da måtte det vært; biggest loser, siste 10 kilo! :lol:
Jeg bare funderer på kvelden, og håper noen er mer våkne enn meg, og derfor oppluser meg om jeg tar feil.
Innrømmer glatt ta feil, om det behøvs, for jeg hat kun sett litt på tv
Lava sa for siden:
Nei,ikke med kostrådene hun gav hvertfall,,,
Bønna200 sa for siden:
Da er vi SÅNN på nett :ja:
Lava sa for siden:
Må si at jeg skriver uten linser, og jeg har litt trøbbel med å tyde alt..:flau:
Lava sa for siden:
Enig!
Lava sa for siden:
Slitsomt, for øynene gråter og renner, så jeg ser ikke klart
Bønna200 sa for siden:
Eller SÅ på nett heter det kanskje? :lol: Henger ikke helt med i "dagens" slæng og ordforåd...
Lava sa for siden:
vet du.. så voksen som jeg skal være,.. så skiter jeg i hva som er inn og u!
Jeg syns at vi skal si rett ut hva vi mener, med ord som passer oss!
Og ja,vi er SÅ på nett :lol: :D
Lava sa for siden:
Jaja, ser du er noooget yngre enn meg da.. hehe
Bønna200 sa for siden:
Hmmm... Følte meg brått veldig gammel her... :p Hvor mange årringer er du? ( Spurt av en søt liten jente for maaaaange år siden....)
Lava sa for siden:
Hehe, jeg er 46 år, men føler meg som 32 .
og tørker disse dumme øyne...
Bønna200 sa for siden:
Ja, dumme linser!!! Tror ikke alder har så mye å si uansett, jeg da:)
ToreH sa for siden:
Har fulgt med på alle sesonger av Biggest Loser, akkurat sett ferdig sesong 12 nå straks.
De som deltar der er sykelig overvektige, såpass overvektige at uten drastiske tiltak, vil de få en tidlig død. Langt de fleste veier 120-130kg til over tja var det ikke et par hundre da?
Dietten virker på meg være spesialdiett, typisk lavkalori og de eter nok ikke veldig mye fett heller, men temmelig naturlig mat av rene produkter har jeg sett. Kanskje ikke lavkarbo, men de spiser temmelig lite sukker og søtt og raske karbs og alt det der som en lavkarber vil sky som pesten (med unntak av når hun "sprekker" da selvsagt..hehe)
I noen programmer har de spesialdiett ut fra den enkelte person, dette er pga medisinske årsaker som regel.
Problemet er ikke kostholdet for disse, det er fornuftig og fungerer. Problemet er ikke treningen heller, prinsippene fungerer selv om det kanskje ikke passer for alle.
Det største problemet for deltakerne sitter i hodet. Motivasjon, vilje har manglet, vært fraværende. De har alle evner selv om de er syke. De får oppfølging av flere legeteam underveis som passer på alle slags type skader, sykdommer.
Señora sa for siden:
Biggest looser hadde vært mye kjekkere å sett på og lært av dersom de hadde vist mer av maten de spiser. Det vi får se er at noen på proppe i seg kalorier i enkelte konkurranser. Det kan ikke være bra for psyken til de som ser på eller deltakerne.
Det kunne vært interessant å hatt en gruppe med lavkarbere og en gruppe med lavkalorifolk, samt noe vanlig trening og sett hvordan det gikk med gruppene samlet sett, samt hatt et oppfølgingsprogram en gang i halvåret for ettertiden for å se om de klarte å holde seg til sin nye livsstil.
Jeg mener å ha lest at over 90 % av de som slanker seg faller tilbake i gamle vaner og går opp i en høyere vekt enn de hadde i utgangspunktet.
nellie sa for siden:
Synes kostholdet de har på Biggest loser er ganske greit. De konsentrerer de raske karbohydratene til før trening og holder seg ellers til de trege. Litt vel mye fokus på fettfattige matvarer, men.. Og ja. Det er veldig lite fokus på maten de spiser der. Men det handler vel mer om spillet og dramaet enn det gjør om selve slankingen.
Jeg kunne ønske det kom et Norskprodusert slankeprogram på TV snart. Synes spesielt Tjukkholmen var en fin serie. Men det er bankers at fru Jaquesson sniker seg med og da blir liksom hele sjarmen borte...
Yonah sa for siden:
Er det bare jeg som synes det er tragisk å sko seg på andres tragedie? Jeg ser absolutt ikke på Biggest Looser.
nellie sa for siden:
Huff, nå følte jeg meg som et tragisk og fælt menneske som ser på Biggest loser..
Yonah sa for siden:
Jeg mener ikke de som ser på, jeg mener de som tjener penger på dette. Showet hadde jo aldri blitt laget om det ikke var for å tjene penger.
nellie sa for siden:
Tenker ikke så mye på de som tjener penger på det når jeg ser egentlig. Ser mest på det fordi at det er inspirerende for meg.
VSB sa for siden:
I og for seg, så er det vel noe i det, men samtidig, hadde disse menneskene fått hjelp på andre måter, eller ville de spist seg ihjel? Det er vel en vinn-vinn situasjon for alle parter, og det virker jo som om det er inspirasjon for andre og.
ToreH sa for siden:
Har sett alle episoder og det er en ting som går igjen: Samtlige deltakere er bestemt på at dette har vært noe av det beste som har skjedd i deres liv og uten TV showet hadde de antakelig dødd før eller siden.
Så jeg synes ikke det er så veldig tragisk, det som derimot er tragisk er at mest sannsynlig vil dø alt for tidlig uten hjelp fra TV selskapet..
Jeg hadde også ofret mye for å få en mulighet til å leve lengre. Så slik jeg ser det så er dette så absolutt en vinn-vinn situasjon for alle parter.
Flere millioner TV seere koser seg over andres ulykke, mens deltakerne koser seg over sin egen lykke jo sprekere og tynnere de blir!
Skal vel ikke underslå betydningen av at de også vinner en pen slump med penger, det ser ut til å motivere de som holder ut mot slutten av hver sesong....
Peppa Gris sa for siden:
Jeg kunne godt deltatt. Hadde vært fantastisk og blitt pisket til trening i tide og utide. Synd ingen gjør det i hverdagen, egentlig.
KarMa40 sa for siden:
Jeg kunne ikke deltatt, mest for min egen beskyttelses skyld.
Veldig få ting jeg blir så pisse sur av som å bli pisket rundt men sandre ser på...:p
smgj sa for siden:
Jeg liker ikke programmet og ser derfor ikke på det etter å ha fått med meg 4-5 episoder tidlig da de begynte med slike. Men det er folk som liker å se på det og folk som vil delta i det - og de som deltar får medisinsk oppfølging som ikke står tilbake noe for standard helsetilbud. Så jeg har vel insett at sånn sett så er det ikke så verst for de som ønsker å være deltakere...
Men subjektivt sett synes jeg det er dårlig TV og opplegget hadde ikke passet min personlighet i det hele tatt. Skulle jeg være med på noe av den type programmer så måtte det være mer en-til-en opplegg, ikke en slankekonkurranse mot andre. Noen som husker "du er hva du spiser"? Det hadde vært mer i min ånd ... selv om jeg ikke hadde likt å brette meg ut sånn...
ToreH sa for siden:
All reality TV er imho dårlig TV, men menneskers iboende verste og beste kvaliteter er nå en gang "noe" som trekker TV seere og gir klingende mynt i kassa. Believe me, TV selskapet gjør ikke slike show for å hjelpe menneskene, de gjør det for å tjene penger. Men når bieffekten er at de hjelper mennesker, ja da slår de flere fluer i en smekk.
Skulle ønske underholdningsbransjen ikke var slik, men det er nå en gang det og det gidder jeg ikke bruke hverken penger eller energi på.
Hadde programmet irritert meg, ja da hadde jeg latt være å se på det også. Paradise Hotel er et slikt program.....har sett 1 episode og forøvrig lest noe omtale i media. Tror egentlig Paradise er det motsatte av hva Biggest Loser er, men nå gjetter jeg mer enn å uttale meg på faktagrunnlag siden jeg kun har sett 1 episode av Paradise....hehe :)
ToreH sa for siden:
Jeg tror helt innerst inne at flere her på forumet kunne tenke seg å blitt med på et sånt opplegg jeg. Det aller verste i begynnelsen er nok kanskje å bli vant til alle kameraer osv, men det varer gjerne ikke lenge skal vi tro på de uttalelser realitystjerner kommer med.
Hadde jeg veid 250kg og alternativet er å avgå med døden både psykisk og fysisk.....og noen kom på døra mi å sa: "Hei, vil du være med i en TV serie over 6mnd som garanterer deg vektnedgang, får deg i fysisk form nok til å gjennomføre en maraton og attpåtil, du kan vinne masse premier underveis og et par hundre tusen dollar?"
Ja, tror jeg hadde sagt ja til det gitt. Slike kickstarter får man ikke hver dag i livet. For meg ville det nok vært som å vinne i lotto :D
timich sa for siden:
Alle TV-program blir jo laget for å tjene penger;) Slik er det bare. Slik jeg ser det er ikke dette bare andre personers tragedie, det er faktisk også deres suksess - de aller, aller fleste som er med får en mye bedre helse etterpå. Og på samme måte som jeg liker å se at noen synger seg til topps i Idol (personer som kanskje egentlig er helt ukjente, og som gjennom programmet får en unik mulighet til å profilere seg) så liker jeg også å se at noen gjennom hardt arbeid kan få til å miste såpass mange kg. Jeg syns også det er inspirerende:)
ToreH sa for siden:
Det viser jo at det faktisk er mulig å få til, biggest loser feberen herjer :)
Men hvor suksessrikt det er på lang sikt for alle kan diskuteres. Det var jo 1 som deltok i de første sesongene som brukte ca 2 år på å bli like stor som han var. Han klarte bare ikke disiplinere seg mht fortsatt trening og kostholdstenkningen han lært ila de 6 mnd serien varte. Han ble derfor invitert til å bli med en gang til.
Men dette vil jo kunne skje med noen personer uansett hvilket kosthold og treningsregime man underlegger seg. Likedan kan man se på serien at noen av de som stemmes ut tidlig bruker de prinsipper de lærte til å gå ned og bli enda bedre fysisk form enn de som fortsatt er med i serien. Var en sesong hvor dette skjedde. Hun ble stemt ut tidlig, men fortsatte i samme trend og vant nesten hele greia på egen hånd. Hun fikk bare den starten og veiledning hun trengte for å ta seg i nakkeskinnet.
Det syntes jeg var imponerende og inspirerende
Brokkoli sa for siden:
Og på den andre siden har du de som bare trengte den lille motivasjonen, og kickstarten til å endre livsstil. Om jeg ikke husker feil at det skjedd at noen har røket ut tidlig, men blitt så gira på det de har lært at de har fortsatt treninga hjemme og blitt slanke og fine.
TrillTrall sa for siden:
Det er jo ingen som tvinges til å være med på dette da... Det er høyst frivillig å melde seg på og som noen her påpeker - for noen av deltakerne er det faktisk et spørsmål om liv og død!
Jeg har sett en del episoder og har blitt imponert over innsatsen til de aller fleste av deltakerne! :) Og så har det ikke noe å si at han mannlige treneren er en liten karamell heller... :o
nellie sa for siden:
Boooooob :love::hearts::sikle:
Opheliia sa for siden:
Hvis jeg hadde fått lov å hatt Pauline Nordin som trener ja (hun var trener for det svenske laget..og er bare helt RÅ på styrketrening og kosthold!).
Kanutten sa for siden:
Hva som skjer med de som går ut? De som har hatt minst nedgang og som derfor kanskje trenger mest å få være med videre? Jeg har sett dem gråte og omtrent livredde fortalt at nå vet de ikke hvordan de skal gå videre. Får disse videre hjelp eller er det rett ut å vær så god fikse resten selv?
Jeg liker IKKE programmet.
ToreH sa for siden:
I motsetning til de fleste andre realityserier så er det en viss oppfølging, men ikke like bra selvsagt som de som fortsetter.
Dette er jo en konkurranse og slik er det nå bare. Hva skulle man ellers gjort? De vil delta på konkurransen videre i biggest home loser, men da ikke på skjermen...
Programmet er å anse som livreddende førstehjelp og kunstig åndedrett inntil de klarer puste selv. Det er jo ikke tv konseptets ansvar å fortsette med kunstig åndedrett det må de gjøre selv. Ja dette er kanskje urettferdig, men dette er da noe som deltakerne vet på forhånd.
Det som er moro med serien er at det ofte er de antatt svakeste som klarer seg best fordi
de finner noe inni seg selv som blomstrer. Det synes jeg er moro å se på. Den gradvise endringen fra livbs-underdog til den råeste kostholds og treningsveileder
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.