Marella77 sa for siden:
Hei.
Jeg har litt kraft / fett i en skål i kjøleskapet etter jeg stekte kyllingfilet i stekepose. Noen som vet med sikkerhet hvor lang holdbarhet det er på dette? Tenker å bruke det i en saus eller en suppe...
:)
Marella77 sa for siden:
Hei.
Jeg har litt kraft / fett i en skål i kjøleskapet etter jeg stekte kyllingfilet i stekepose. Noen som vet med sikkerhet hvor lang holdbarhet det er på dette? Tenker å bruke det i en saus eller en suppe...
:)
Gerd sa for siden:
Holder noen dager i vertfall :ja:
Er det ei stund til du skal bruke det, ja så frys det ned.
Marella77 sa for siden:
Tusen takk, tenkte ikke på å fryse det...
Hvordan får jeg slettet tråder jeg har startet? vet du det Gerd?
Aline sa for siden:
Tror ikke du kan gjøre det selv? Men prøv å trykke på trådverktøy rett over det første innlegget :)
Marella77 sa for siden:
Har prøvd det, går ikke...
Gerd sa for siden:
Bare moderatorer og adm. som kan slette tråder :ja:
smgj sa for siden:
Selve fettet har laaaang hodbarhet - 2 uker iallfall uten problemer.
Kraften som antakelig har samlet seg under fettet har kortere. Jeg vil tro maks 1 uke før det er fare for at den surner. Sålenge fettlokket er ubrutt over krafta fungerer det som en hermetisering "light" og gir økt holdbarhet i forhold til kraft uten fettlokk.
Den gode nyheten er at kraften lukter dårlig når den blir dårlig... så inntil da kan du bruke begge deler. :)
Og ja, det er forskning fra kjøleskapet som gjør at jeg vet dette... :D
Marella77 sa for siden:
Må jeg skrive mail til dem om å slette den og den tråden da?
Hehe, må smile. Jeg tenkte: Hvordan vet henne dette? Og så kom dette med forskning fra kjøleskapet... hehe. Takk for tilbakemeldingen. Jeg skal ta en luktetest... :eek: :)
Gerd sa for siden:
ja, og legge ved link til trådene :ja:
Marella77 sa for siden:
Ok, tusen takk :)
Brokkoli sa for siden:
Er det denne tråden du har lyst til å slette? Isåfall synes jeg den kan stå, det er sikkert flere som lurer på dette i disse ribbetider :)
Marella77 sa for siden:
Ja, det var bl.annet denne ja... Syns jeg har startet så alt for mange tråder nå... hehe... Men kan la den være ;)
macadamia79 sa for siden:
Kan også fryses i sånne isterningsposer for enkel porsjonering senere.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.