< Tilbake til oversikten

Kolesterolblodprøver - 2 mnd etter oppstart med lavkarbo

Ennah79 sa for siden:

Har ligget under 20 gr i over 2 mnd, og snart gått ned 10 kg - og over 56 cm tilsammens på kroppen. Første sett med blodprøver er som følger:

Total kolesterol: 3,7
LDL: 2,6
HDL:0,9
Triglyserid: 1,17

Legen var stort sett fornøyd. Total kolesterolet er gått ned fra 4,1 til 3,7. MEN HDL er redusert siden sist, og LDL er gått litt opp. Alt i alt bare flisespikkeri mente han, og triglyseriden skulle jeg også være fornøyd med. Så hva syns dere? Er jo sykepleier, men akkurat dette kan jeg særdeles lite om:o

jojomesteren sa for siden:

:heia:Wow! Resultatet ditt er jo bare helt fantastisk!

Jeg mener å vite at HDL skal være minst 1/4 av LDL. Det er viktigere enn at totalen er under 5,5. Og din HDL er jo høy i forhold til LDL, så du ligger fortsatt godt under grensen, hvis min informasjon er riktig. Og uansett er jo kolesterolen din godt under alle farenivåer - gratulerer!!

Ennah79 sa for siden:

Tusen takk, jeg er rimelig fornøyd selv. Var ganske nervøs for svarene på forhånd med tanke på hvor fint kolesterol jeg har hatt de to foregående årene før jeg begynte på lavkarbo:)

SubAdonis sa for siden:

Det der er positivt :) Bra jobba. Synes det er så moro når lavkarbo gir mere enn vekt tap (hvilket bare er en bonus). Helsegevinst over hele linja er BRA :D

smgj sa for siden:

Jeg regner med de blodprøvene vil bli enda bedre et par måneder etter at du har stabillisert vekt. Det er ikke uvanlig med en del svingende kolesterol under nedgang. :)
Flott jobba.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.