Brokkoli sa for siden:
www.vektklubb.no/artikkel/tittel-20177639
Eller... Man kan spise mer fett og slippe å føle sult :p
Brokkoli sa for siden:
www.vektklubb.no/artikkel/tittel-20177639
Eller... Man kan spise mer fett og slippe å føle sult :p
smgj sa for siden:
Nei - la oss for all del kjempe mot sulten i stedet for å
//orker rett og slett ikke irritere meg mer... la dem holde på.
Brokkoli sa for siden:
Jeg har gått fra å irritere meg til å synes at det er latterlig festlig :D Tidligere ble jeg irritert over all vranglæren, nå tenker jeg bare "snakkes om 10 år".
teleslynga sa for siden:
Noen av oss må faktisk kjempe mot sult eller matlyster for å bli slank. Selv på lavkarbo.
smgj sa for siden:
Jeg skiller mellom sult og "impulser". Jeg tror at om man baserer slankingen på at man skal overvinne sulten - så tror jeg dessverre at man i det lange løp er dømt til å tape...
Å overvinne impulsene derimot - det har noe for seg.
Lillemy71 sa for siden:
Stemmer det :cool:
VSB sa for siden:
Men for meg handler det om å ikke kunne skille slt, flelser og impulser. Da kan slike råd være gode også på lakarbo...
Er begge veier her da, ikke sulten på morgenen i dag, null energi og dårlig form... Hjelper med mat da gitt...
Påenget mitt: selv på lavkarbo har vi ulike utfordringer og ulike råd eer brukbare!
Brokkoli sa for siden:
Det er klart ulike råd er brukbare for ulike personer - men jeg tror med hånden på hjertet at FÆRRE hadde følt sult om de hadde visst at det er greit med litt mer fett. Jeg kjenner meg nemlig veldig godt igjen i artikkelen, jeg syntes det var fryktelig å måtte takle sult. Jeg var jo flink og fulgte Statens kostholdsråd! Jeg gikk rundt sulten, uten å gå ned i vekt.
krokodillen sa for siden:
Høres ut som å legge opp til selvplaging.
Dette er ikke fagfeltet mitt, men jeg har lest at hjernen ikke forstår ordet "ikke" så godt (nei, det gjelder ikke bare toåringer :D).
Dermed fungerer det ikke særlig å tenke "jeg skal ikke tenke på sjokoladekake, jeg skal ikke tenke på sjokoladekake", for juhu - hva får man lyst på da? Nettopp sjokoladekake. Dette skal være pga hvordan hjernen virker og assosierer ting, og det jeg leste er skrevet av hjerneforskere. Stemmer med egen erfaring.
Med andre ord, han ber folk om å tenke på spising og mat når de er sultne. Jeg tror ikke det er lurt i det hele tatt, for ikke å snakke om alternativet å spise bedre (lavkarbo).
Avledning, derimot. Det funker på toåringer også (inntil en viss grense).
sylwester sa for siden:
Eneste som mangla var at noen nevnte at de som spiste var i en risikogruppe som kunne føre til overvekt.
Blanda drops og forkjellige meninger om overvekt satt sammen helt ut av sammenheng som skal skremme deg til å bli medlem av vektklubb, en tjeneste omtrent lik den diett.no gir deg gratis. (vektklubb er vel hovedinntektskilden til VG om dagen)
Jeg stusset litt på ordlyden "Mye tyder på at høyt inntak av fett indirekte øker sultfølelsen, sier Jøran Hjelmesæth" helt til jeg forsto at:
Mye tyder på == Vi kan ikke dokumentere dette, men min personlige mening er
smgj sa for siden:
Jeg stusset litt på ordlyden "Mye tyder på at høyt inntak av fett indirekte øker sultfølelsen, sier Jøran Hjelmesæth" helt til jeg forsto at:
Mye tyder på == Vi kan ikke dokumentere dette, men min personlige mening er
:D
Det du sier her stemmer nok.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.