< Tilbake til oversikten

Noen som går ned ved å kun ...

Marella77 sa for siden:

Er det noen her som går jevnt ned i vekt ved å kun kutte ut dette;

-poteter
-ris
-pasta-
-sjokolade og annen snop
-potetgull og annen snacks
-brød

Denne måten å spise lavkarbo på hadde gjort alt mye lettere syns jeg...

langaard sa for siden:

Jeg og mannen gjør det helt o

nellie sa for siden:

Har ikke kutta ut alt det heller, men begynt å innta det på en helt annen måte. Men du spiser ketogent nå? Hva spiser du ikke nå som du kan begynne med hvis du går for å "bare" kutte ut de matvarene?

Aline sa for siden:

Det ser jo veldig lavkarbo ut. Dvs at du ønsker å spise alt av frukt og grønt? (minus poteten)

Burde funke greit, bare du balanserer fruktinntaket. Spis litt nøtter sammen med frukten og ikke for mye frukt. Det er også forskjell på hvor mye sukker det er i forskjellig frukt :)

Det er jo ikke verre enn å teste det en liten mnd og se?
Selvom andre går ned i vekt på den måten er det ingen garanti for deg. Og vice versa ;)

Marella77 sa for siden:

Takk for tilbakemelding. :)

Spiser ketogent ja. Jeg spiser ikke div. grønnsaker og f.eks banan. Jeg spiser ikke sauser med litt hvetemel i eller puréer med hvetemel i. Og div supper med mer enn 5 kh pr 100. Jeg spiser også begrenset med grønnsaker. Og så ønsker jeg å spise hva som helst som blir servert meg borte, bare kutte ut poteter, ris, brød, pasta. Slike enkle ting. Ønkser også å spise hva jeg vil av dressinger til salater ute på restauranter... Og alle indiske sauser, kinesiske sauser osv...

Jeg savner kun banan av frukten, og den er jo værst... Jeg vet jeg bare kan teste det, men er redd for å sprekke fra dette opplegget. Jeg er svak om jeg sprekker. Derfor ønsket jeg å høre om det var flere som gjorde dette, og så lyktes, for da er jo sannsynlighet for at jeg også gjør det ;)

Peppa Gris sa for siden:

Har du lest fedon? Kan anbefales :)

Marella77 sa for siden:

Nei, kanskje jeg skal kjøpe meg en ny bok og bli inspirert igjen?

Peppa Gris sa for siden:

Ja, kan være lurt. Han teller ikke karbohydrater, men er fokusert på at de skal være trege. Jeg gikk ned 15 kg etter et svangerskap med fedonkost.

Marella77 sa for siden:

Følger du fortsatt fedon?

Peppa Gris sa for siden:

Nei, jeg kjører mitt egen late opplegg :D

Det er vel utgansgpunkt i ketogen diett, men med mye mer karber i form av grønnsaker som vokser hvor de vil, bønner, ris i små mengder, fullkornspasta o.l Blir vel under 70 gram per dag som oftest, men spiser mindre mengder fett en ketogen kost.

timich sa for siden:

Legg til hvetemel/raffinert mel også på den lista, så burde det fungere veldig bra;)

index sa for siden:

Det er vel så. jeg for min del spiser oftest en banan til frokost, og gjerne et eple eller en pære på ettermiddagen. Utover dette er jeg forsiktig med karbohydratene. Så jeg ligger nok på ca 50-70g karbo til dagen, og tar av jevnt og trutt. Så det går an å ta av selv om man ikke kutter ut all frukt ja...

Marella77 sa for siden:

Takk for tilbakemeldinger :)

tenker, tenker, tenker.... hm... :forvirret:)

Aline sa for siden:

Har du lest "bedre uten brød"? Lutz tillater jo opptil 72 gram karb per dag uten at du trenger å minke på fettet :)

Kanskje det er noe? Enklere å kombinere med dine ønsker enn Fedon, kanskje?

Marella77 sa for siden:

Nei det har jeg ikke lest... Skal google litt... Takk Aline! :)

Carisma sa for siden:

I bunn og grunn kommer det helt an på hvor bra insulinet ditt fungerer om du går ned eller ikke på den måten. Og om du har intoleranse for f.eks hvetemel eller andre ting du holder deg unna nå.

Marella77 sa for siden:

Kan man ta en blodprøve for å finne ut dette?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.