Jeg vet ikke, har ikke brukt så mye sukrin selv, men ser det er flere tråder angående dette - og at andre rapporterer om det samme. Prøv med et søk på hodepine + sukrin eller migrene + sukrin.
Ok. Jeg bruker nesten bare flytende natreen jeg - sukrin kun når det skal "bakes" noe, eller der sukrin eller sukrinmelis vil gi ønsket effekt på "bakverket" :)
Håper du finner annet søtningsstoff som fungerer bedre for deg!
Får også hodepine av sukrin , også Stevia pulver. Tåler lite av både kunstige og ekte søtninger. Men kan tåle det i veldig små mengder. Ser ut som jeg tåler den flytende steviaen og yacon sirup bedre. (Har migrene)Prøver nå ut Tagatesse.
Får ikke hodepine, men vondt i magen av Sukrin. Jeg synes dessuten at det er en veldig kald smak på både det og andre søtstoffer, så jeg holder meg helt til Splenda.
Litt mer karber, men er jo ikke så mye en bruker.
Jeg har ikke tenkt på det før, men i går laget jeg noen fudge som inneholder en good del sukrin. Etter 4 biter hadde jeg vondt i hodet og var utrolig kvalm :( Tror jeg skal bruke tagatesse for det meste i julebaksten.
Jeg skal helt klart slutte med sukrin! Jeg bruker Natreen i kaffen og får fort vondt i hode av den også
om jeg tar flere en et par sukketter om dagen :(.
Noen som har prøvd det som heter Birkesød? søtningsstoff laget av bjørk?
Leste om det i sundfamilie.dk, lurte på å kjøpe det men de hadde det ikke på helsekosten så da ble det sukrin idag selv om jeg blir dårlig i magen av det :(
Får ikke hodepine men får vondt i magen, forferdelig mageknip med løs mage ca en halvtime etter jeg har spist noe med sukrin. Jeg bruker bare Splenda og Canderell.
Da har jeg forsøkt meg på Splenda, og jeg tåler vist ikke den heller :(:(.
Fikk først vondt i hjertet og så kom den kjente brenningen rundt i kroppen, og litt etterpå var det rett på do med blod og slim og alt som var :(:(
Er det virkelig mulig å være så utrolig følsom ovenfør søtningsstoff?!
Ja ja,,,jeg får bare lytte til kroppen og legge det til side en stund, kanskje kroppen tåler det bedre om en stund.
Takker igjen for tips og råd. Utrolig deilig å ha dette forumet å ty til :)
Jeg er skikkelig skeptisk til splenda... har lest så mye rart om den. Menmen. Når det gjelder søtsaker så er det et valg mellom mangen onder og lite godt uansett, har jeg inntrykk av.
Jeg får skikkelig vondt i hodet av Splenda og det regner jeg med er pga av de unaturlige klorforbindelsene, jeg er nemlig overfølsom for klor. Har ikke merket noe av surkin og stevia, men bruker det jo også i små mengder.
Skal teste ut tagatesse nå, har spist syltetøy og sjokolade med tagatose uten problemer.
Nå skal man absolutt ikke se bort fra det faktum at legen har mange produktserier som han sikkert tjener godt på å selge... Men jeg bruker ofte infoen jeg får via de ofte sterkt ensidige artiklene hans som inspirasjon til å søke videre.
Inntil videre så har jeg lagt meg på at søtning = sukker (helst demara/ikke raffinert), sukrin (smaker ille, men jeg har ikke funnet så mye skummelt om dette ... ennå ), xylitol eller honning. Om det er riktig vil nok tiden vise... :o Stevia har jeg ikke prøvd noe særlig ut over tørkede blader, og de smakte for mye lakris for min del. Natreen og aspartam holder jeg meg helst unna, maltiol og mannitol tåler jeg ikke i større mengder, så det "ordner seg selv"...
Splanda er noe av det mest usunne jeg kan tenkte meg, men i de små mendene jeg spiser så unner jeg med det innimellom. Jeg tror nok det er en av de tingene jeg aldri tør spise mengder av, jeg ser kreften komme krypende rundt hushjørnene med en gang..
Kan hende. Er vel sukker som er spaltet ved hjelp av klor om jeg ikke husker totalt feil. Rett meg gjerne.
Jeg spiser det som sagt, men i ørsmå mengder en gang i blandt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.