< Tilbake til oversikten

Ketose og vekt

Blester sa for siden:

Nå har jeg ikke gått ned i vekt på en stund, fortsatt 10 å ta av. Er i ketose men vekta rokker seg ikke. Noen som har erfaringer?

sistegang sa for siden:

Ja da, det kan stå bomstille sjøl om en er i ketose. Bare hold ut.:)

nellie sa for siden:

Hvor lenge er "en stund"?

Blester sa for siden:

3-4uker og jeg begynner å miste motivasjonen.. Erfaringer/tips mottas med stor takk :)

Señora sa for siden:

Trykk på tickeren min så ser du at det står i ro en stund for så å løsne. Nå derimot beveger det seg nedover igjen.
Mitt tips er å holde ut så kommer gevinsten.

Gerd sa for siden:

Selv om man er i ketose, er det ikke nødvendigvis at man går ned i vekt.
Det kommer an på hva man spiser.
Legg ut et par typiske dagsmenyer, med allt du spiser og drikker. Kanskje det ligger noe der? :)

Blester sa for siden:

Frokost: fiberrik m ost . Egg m/u bacon . Omelett m ost og grønnsaker.
Lunsj: som frokost Evt en Atkinsbar ved dårlig tid
Middag:grønnsaksgrateng (blomkål og brokkoli). Laks i pakke med grønt . Kyllingvinger o.l
Gjerne en skive lavkarbobrød i løpet av dagen (20 gram)
Snacks: kan være Hasseln baconcrisp o.l

MASSE VANN

Gerd sa for siden:

jeg hadde aldri gått ned i vekt med den menyen der. Pga. fiberrik og lavkarbo brød. Jeg må holde meg unna allt som har med frø/nøtter/"mel" viss vekta mi skal rikke seg. Jeg kan spise det når jeg vedlikeholder vekta.
For min del er nok grønnsaker viktig.

Atkinsbarer har jeg aldri smakt, men vet at det er vektbrems for mange, pga søtstoff.
Baconcrisp er salt, og kan binde vann i kroppen.

Hvor mange karber skal du ligge på om dagen da? Hvor mange av karbene dine kommer fra grønnsaker?
Spiser du nok fett?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.