< Tilbake til oversikten

Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Gracella sa for siden:

Hvis du har en god, gammel mandelkvern, så kan den enkelt modifiseres.
Skru av sveiva.
Finn en mutter som er lang nok og skru den inn i stedet for sveiven.
Finn en passende koppnøkkel (er det det det heter??) og bruk den batteridrevne drillen i stedet for å sveive.
Enkelt og greit.

Dilly sa for siden:

Genialt :)

Gracella sa for siden:

Jeg så dette tipset i en blogg en gang (husker ikke hvilken) og denne metoden ble utviklet av kjæresten til ei som satte ham til å male 5 liter med mandler :D

Latskap er moren til alle gode oppfinnelser ;):D

langaard sa for siden:

Smart:D

langaard sa for siden:

Endelig kan verktøyet til gubben brukes til noe fornuftig:D

LineJM sa for siden:

Lurt!

Mariann S sa for siden:

Ja det var virkelig genialt :D

Klara sa for siden:

Genialt! :D

Kitt sa for siden:

På bildet i første innlegg ser du en sveiv lik min. Den er formet som en skrue for å passe inn i mutteren som sitter i huset. Jeg har slitt ut utallige slike mandelkverner og alle har sett akkurat sånn ut!

Min mann satt i går i en skrue lik den som er på sveiven og nå har jeg batteridrevet mandelkvern, med skrue!

Peppa Gris sa for siden:

Ja, det er sikkert forskjell på dem, men at noen har mutterende er sikkert og vist.

Kitt sa for siden:

Det er godt mulig, men det er ikke det som er vist på bildet og det var det jeg uttalte meg om!;)

Supah sa for siden:

GENIALT! :smile: Nå ble mannen i huset glad. Han er sååå lei av å male for hånd.

Tiki sa for siden:

Festlig. Haha

Gracella sa for siden:

HAHAHA, selvfølgelig skal det være en skrue!!
(Og allerhelst en maskinskrue, ikke en treskrue som var avbildet, hehe)

Jeg sier alltid feil om støpsel og (stikk-)kontakt - og nå også skruer og muttere!! Ser jo hvilken vei dette går...:hjelp::forvirret

Gracella sa for siden:

...og er det ikke kjekt???? :D

Kitt sa for siden:

Har ikke malt noen mandler enda, men det skal vi gjøre for alvor på fredag. Da kommer broren min for å bake kransekaker og lage marsipan sammen med meg, så jeg må nok teste før det! :D
Lurte på å prøve Gerds kransekakestenger i morgen, faktisk!:sikle:

Dietta sa for siden:

jeg løper og demonterer og leter etter drillen i dette øyeblikk

Opheliia sa for siden:

For dem som ikke har en slik mandelkvern selger de "nymoderne" kverner på blant annet Elkjøp:p (Litt usikker på prisen, tror samboeren (jobber der) babla om et par hundre kroner..)

Jeg stod nemlig og så på en mandelkvern som en må sveive for hånd og fikk beskjed om at det var uaktuelt å gå til innkjøp av når man fikk ei som kunne gjøre jobben selv for et par hundre kroner mer:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.