Hei alle sammen.
Jente på 24 år som alltid har sliti med "pølsefingre" Store pølsete fingre. De er ganske korte og tjukke. Håndleddet er også veldig "kraftig" Ser nesten ut som det er handa til en profesjonell armwrestler:P
Alltid vært litt lubben. Veier nå rundt 70 kg, og er 163 høy. Snart gått ned 5 kg.
Noen som har hatt det samme problemet og blitt kvitt det etter vektnedgang?Noen andre råd/tips?
Hm... du er jo ikke så veldig overvektig, så jeg tviler nesten på om du vil få veldig tynne og slanke fingre selv om du går ned litt til. Spørs om ikke det er naturen som har utstyrt deg slik. Jeg har også korte, kraftige fingre, er stor rundt håndleddet og skikkelig kraftige underarmer. Selv på mitt slankste, så var jeg ikke "slank og smekker" på de stedene.
Merket selvfølgelig at fingrene ble mindre med vekttapet, men absolutt ikke som min vennines med samme høyde og vekt. Dessverre kan ikke lavkarbo løse alle problemer :p
Jeg har også det samme problemet, fingrene mine er skikkelig hovne :eek:.
Jeg har merket at når jeg er i ketose så våker jeg med betraktelig mindre hovne fingre.
Utover dagen blir de til skikkelige "pølsefingre" igjen.
Jeg er høyst sansynelig insulinresistent (har pcos, arvet av min mor), og inslulinet gjør at kroppen holder på både vann og lagrer fett.
Det er en mulig årsak, men nå bare synser og tror jeg altså.
Jeg er spent på å se om dette blir helt borte etterhvert,,,,,det hadde vert deilig å få hilse på sine gamle slanke fingre igjen :o
Håper du får noen tips og råd som kan hjelpe deg. Følger spent med :)
Første gangen jeg fikk disse herlige pølsefingrene var etter 6 måneder på Prednisolon (sterke kortisontabletter),
etter det har de liksom ikke villet gå tilbake igjen til sin gamle form.
Hånd og fingre har ikke bare med vekten å gjøre.
Jeg er stor ellers,men har slanke fingre.
Da jeg og gubben skulle kjøpe gifteringer kunne jeg se på butikkdama at hun ble sjokka da jeg måtte ha en liten str:rolleyes:
Men merker fort vann i kroppen. Så det kan hende det er der problemet ligger?
Det er nok veldig individuelt. Har en venninne som har vokst ut av alle ringene sine. Men jeg har den samme ringstørrelsen som for 50 kilo siden:)
Så vekt behøver ikke alltid ha noe å si på fingrene. Man har jo forskjellige hender også. Tanta mi er tynn, men har korte, butte fingre og bruker større ringer enn meg:o
Huff ja har et elsk/hat forhold til den prednisolonen ja!! Den demper betennelsen, men ødelegger så mye annet i kroppen.
Blandt annet tar det muskel- og skjelettvev og gjør om til fett, og lagrer fettet rundt magen og i ansiktet....:( (og fingrene?). På sikt kan man få hul benstamme:eek:
Er såååå glad for at jeg ikke må gå på den denne vinteren bank i bordet:D
Jeg har naturlig store hender og kraftige fingre (og føtter:o) men de blir betydelig slankere med vektnedgang.. Men tynne små pusefingre får jeg nok aldri.
Mest sannsynlig vil fingrene dine bli smalere/magrere. Du kan jo også se på de du har arvet fingrene av, og bilder eller hukommelssforestillinger av deg selv som barn, om du var slank da.
Har samme problem som trådstarter, og da jeg veide 40 kilo mindre var de likedan som de er nå. Har komplekser for henda mine, har skikkelig babyhender, blubbete og tjukke. Men jeg har ingen dobbelthake da, så jeg har i det minste et ok gen. Sånn for å fokusere på noe positivt liksom. :rulleøyne
For min del merker jeg tydelige forskjeller på med/uten mel. Mel gir meg væske i vevet og ca en ringstørrelse mer.... Mer forskjell med det enn +/- 10-15 kg...
Signerer denne, jeg. Jeg visste faktisk ikke at det var så ille før en ukes Londontur nå for litt siden, da jeg endte med å spise en del panert mat (sukk) etter lang, lang tid helt uten mel/gluten. Jeg samlet vann i rekordfart og "mistet" både midje og bevegelige fingre... Følte meg som et esende bakverk eller noe. Tok en stund å synke ned til normalen igjen etterpå!
Trening for hele kroppen, er nok bedre, og e vitamin kanskje hjelper? For å få igang blodsirkulasjonen og blod helt ut i kapillærene, om det er væskeopphopning.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.