125g smør 2ss sukrinmelis 2ss tagatose (fåes på helsekost eller funksjonellmat.no)) 100 g finsnitta mandler( Tips: kjøp ferdig skiva mandelflak) 2 ss fløte 5ss finmalte skoldede mandler (malt 2 ganger) 1/2ts fiberhusk
Varm opp smør, tagatose og sukrinmelis til det er smelta Trekk kjelen av plata Visp inn fløte, malte mandler ,fiberhusk og rør dette klumpfritt. Tilsett mandelflak og rør inn.
Settes på bakepapir med te-skje. Ha god avstand, de flyter utover.
Stekes på 140 grader midt i ovnen, 20-25 minutt. Skal bli godt brune. (bildet lyver litt, de virker lysere enn de faktisk er)
jeg prøvde meg på denne i dag (av alle dager, men jeg har vært syk...), og de smaker jo himmelsk, men de blir ikke stive. De er mye og faller fra hverandre.
Hva har jeg gjort galt?
Jeg dobblet oppskriften og brukte grovhakkede mandler istedenfor mandelflak, men det skulle da ikke ha noe å si eller?
Jeg fordelte dem på 2 stekebrett og de hadde god nok plass til å flyte utover, men de svømmte i smør når jeg tok dem ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.