< Tilbake til oversikten

Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

LineJM sa for siden:

Nei, det gjør den ikke. Det er en ost, ikke brunet myse som brunosten er. Hvis du forventer brunostsmak så blir ikke det en hyggelig opplevelse å smake på den. ;) Det er mer som en litt annerledes hvitost.

Min favorittost er alle typer blåmuggoster, fordi de er gode!:)

langaard sa for siden:

Mmm...samme her, blåmuggoster med deilig skarp smak:)

Aline sa for siden:

Deeeeilig myyyyyk Briiiiie :sikle: :sikle:

Kitsu sa for siden:

Chevre,, som for øvrig er hvit geitost. Nammis. Og cheddar. Og den valnøttsaken. Egentlig hele ostedisken. :P

LineJM sa for siden:

:lol:
men blåmuggostene vinner! :p

Sanney sa for siden:

muggost er vel noe jeg ikke har turt å smake. mugg på osten frister ikke. lillesøstra mi på 7 derimot eeeeelsker blåmuggost. jeg er kjedelig og foretrekker milde guloster som norvegia. gouda og jarlsberg er altfor sterk i smaken..

tine's smørbare cheddar er forøvrig suveren i eggerøre, saus og gratenger :D

LineJM sa for siden:

Åh, den smørbare har jeg ikke funnet noe sted enda. Har lett litt etter å ha lest om den på et nettforum... :p

Sanney sa for siden:

her har jeg bare funnet den på en av ca 7 butikker jeg har lett i. en rimi butikk. den hadde bare cheddaren, ikke de to andre.

hvis jeg noen gang finner en mini mini bit med muggost så kanskje jeg prøver det en gang. men å kjøpe en stor bit til over 50 kr frister liksom ikke...

smgj sa for siden:

Åh... har funnet upasturisert brie på Nordby. Ingen over, ingen ved siden, ingen før leeeenge etterpå...

Aline sa for siden:

Hvordan ser den smørbare cheddaren ut?

Kanutten sa for siden:

:eek: Så fine negler!!! Overhodet ikke misunnelig..:o

Hørte forresten i dag at en norsk blåskimmelost nettopp hadde vunnet en gjev pris:

World cheese!!!!

Aline sa for siden:

Takk :D Da har øynene noe håndfast å scanne etter :D

Sanney sa for siden:

erm.. litt off topic men som regel får jeg tyn fordi jeg har lange negler i ulik lengde.. veeeldig lange. men jeg klipte og filte dem til samme lengde til julebordet, så de er finere enn til vanlig nå xD

jarlsberg er jo verdenskjent, finner støtt jarlsberg i originalpakkning når jeg er i Jersey. noe jeg finner morsomt. samt vann på flaske av merket isklar, står norwegian glacier water på flaska, nydelig vann. men det har jeg aldri sett i norge.

Carisma sa for siden:

Kolibrie? Den var helt nyyydelig! Jeg kjøpte en kilo og delte med mamma, og angrer som ei bikkje på den halvkiloen jeg ga bort! Skal hamstre neste gang! Den blir jo bare bedre om den ligger litt. :ja:

smgj sa for siden:

Husker ikke navn. Har bare funnet den i små 40sek-biter... Det er passe for meg som bor ved grensa og som ikke har andre brie-elskere i husholdningen.

Googlet bilder - nope, det er ikke kolibrie.

langaard sa for siden:

Om du har en butikk med ostedisk i nærheten, så kan du nok få en liten smakebit:)

Dietta sa for siden:

Må med skam bekjenne at jeg ikke greier muggoster i det hele tatt. Synes rett og slett det smaker pyton :o

smgj sa for siden:

Jeg klarer ikke de blå muggostene, men hvit, kittost-typer eller andre hvitmuggoster er godt. Og chevre. Men (over-)modne, harde hvitoster liker jeg som regel ikke i det hele tatt.

Men måtte lære meg å like brie gjennom å spise "innmaten" først da. Det tok litt tid før jeg også likte utsiden.

langaard sa for siden:

Løtens pultost, den vokste jeg opp med:hearts:

shailene sa for siden:

Bare jeg som kan spise kirsebærosten som godteri? :o

Carisma sa for siden:

:nei: :D:

Yrla sa for siden:

Jeg får kanskje prøve Balsfjord jeg,da:) og gi dere tilbakemelding. Jeg liker greddost (og fløtemysost) og vil teste norvegia som er økologisk.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.