Har tydeligvis fått litt eksem igjen siste perioden etter mange år uten, men sånn er det vel noen ganger. Da jeg nå trener ganske aktivt har jeg ikke turt å bruke noe utenom bomull innerst på kroppen sånn i tilfelle det skal forverre, men nå er det jo kaldt ute.
Sånn her blir det :
Jeg løper, blir varm, svetter, løper litt til og så blir jeg kald pga våt svette innpå kroppen. Så da er ikke bomull så kult på vintern. ;)
Noen tips om hva jeg eventuelt kan kjøpe meg som hjelper meg med å holde varmen selv om jeg svetter og likevel ikke er et stoff velkjent for å irritere atopisk hud?
Det finnes mange gode undertøy til trening. jeg har ett helly hansen som du ikke føler deg våt i. Har både trøye og bukse. Trøyen har jeg brukt mest. Svetten blir transportert bort. Ellers har du jo ullundertøy som også er bra. HH kjøpes i sportsbutikker mens ull undertøyet får du rimligst hos Spar kjøp tror jeg.:)
Ull og eksem er skikkelig uvenner. :( Ja, det finnes mye og jeg har som regel kunnet bruke alt, men etter jeg fikk eksemutbrudd for første gang på 15år har jeg vært superforsiktig og unngår alle de tingene som vanligvis plager folk med eksem. Det vil si acryl, ull, i mange tilfeller merinoull og sånt.
Den sjansen orker jeg ikke ta, vil helst slippe både fukt og ull. Har i mange år nå brukt alle plagg som er mulig å tenke på, men plutselig bestemte kroppen min seg for å reagere på ting, men vet ikke helt hva. Eneste jeg gjør annerledes er å spise lavkarbo og trene, og jeg tviler på at det er noe i lavkarbokostholdet mitt som gjør det iom jeg bare spiser rent kjøtt og rene grønnsaker. Noe jeg også spiste før også, spiser ingen nye typer grønnsaker eller noe. Bare vil være forsiktig til det verste er borte, så får jeg se hvor grensene går.
Hvordan behandler du psoriasisen dn da? Mye fuktighetskrem og solbehandling? Jeg tror pga deppinga som følger med eksemen så blir eksemen min verre. Ond sirkel. Blir stressa av det, velger bort ting i livet pga utslett.
Jeg smører meg godt. Holder meg tørr.:)
Bruker Helly Hansen undertøy som absoberer bort all svette når jeg trener.
Depping og stress er IKKE godt for eksem:eek:
Prøv å ikke tenke så mye på det, så blir det nok bedre skal du se. Men skjønner din frustasjon. Klem:)
Helly Hansen tøy som absorberer all svetten? Hva slags tøy er dette? Må da blir tungt etterhvert....:)
Hva med å prøve kompresjonstøy fra Skins eller 2XU? det er fryktelig trang og beveger ser ikke så mye på huden, men sitter temmelig stramt. Verdt å prøve ut? Temmelig nytt produkt er det også. Utenpå der igjen kan du ha et varmelag nå vinterstid.
Jeg har ikke prøvd det selv, men lurer på om bambus kunne være noe for deg? Skal absorbere mye fuktighet, være til en viss grad antiseptisk og varme godt også, men kjennes ut som myk bomull. Kanskje noen andre her inne som har erfaring med dette?
Her står det f.eks litt om bambusstoff og egenskapene. Nå var akkurat dette settet en blanding av ull og bambus, da, men det fins etterhvert endel treningstøy i bambus tror jeg. www.xwear.no/ds_product_info.php/products_id/212
[quote=hypah;1263440]Helly Hansen tøy som absorberer all svetten? Hva slags tøy er dette? Må da blir tungt etterhvert....:)
Tungt :D
Nei det er rett og slett langermet eller kort ermet trøyer (bukser har de også), ja føles som bomulstrøyer som sitter godt inntil kroppen.Du har jo varmere klær utenpå der igjen. Kjempe produkt som selges i sportsforetninger. XXL har de ivertfall i flere farger:)
Som sagt, kjøp deg 2XU på xxl.no og prøv det. Gir deg følelsen av å ha et ekstra lag med skinn siden det strammer så godt. Utenpå kan du trygt ha noe annet.
Og jeg har prøvd dette tøyet under svettertreningsøkter....hahaha :D
En fordel å teste tøyet under svettelige forhold før man uttaler seg her inne kanskje? :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.