Jeg har altså prøvd det nå, jeg som vanligvis ikke bruker NOE mel av noe slag karbonadene. Jeg laget karbonader i går av 700g kjøttdeig( tips, rema1000, kostet noen og 40 kr sa mannen, det er billig), 2 egg og tilsatte 1 god spiseskje kokosmel. Karbonadene bandt seg godt sammen og endte med å se nesten ut som ferdigkjøpte gilde-karbonader jo.
Er det flere som har prøvd? Dette må jeg forske litt på altså. I tillegg rørte jeg karbonadene med håndmikserer, men det pleier jeg å gjøre, 700g kjøttdeig rett fra kjøleskapet( eller rett fra kald bil) er tungt å røre seig med salt, så jeg brukte maskinkraft.
Har kokosmel i kjøleskapet, men har ikke prøvd det til noenting ennå :eek: Tenkte det skulle testes i kake til jul.
Men - hvordan smakte karbonadekakene ? Merket du noe kokossmaken ?
Fordi det sto det på pakka den gangen jeg kjøpte de. Og - flink som jeg er, gjorde jeg som jeg ble bedt om :p
Uåpnet pakke da, mulig det hjelper på fukten.
Edit: Leste også på en nettside (mulig Iherb) at det kunne fryses
Kjempefornøyd med konsistensen! Glemte egg da, så de hang ikke så ille godt sammen, men ellers helt topp.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.