< Tilbake til oversikten

Har dere prøvd kokosmel i karbonader?

Yonah sa for siden:

Jeg har altså prøvd det nå, jeg som vanligvis ikke bruker NOE mel av noe slag karbonadene. Jeg laget karbonader i går av 700g kjøttdeig( tips, rema1000, kostet noen og 40 kr sa mannen, det er billig), 2 egg og tilsatte 1 god spiseskje kokosmel. Karbonadene bandt seg godt sammen og endte med å se nesten ut som ferdigkjøpte gilde-karbonader jo.
Er det flere som har prøvd? Dette må jeg forske litt på altså. I tillegg rørte jeg karbonadene med håndmikserer, men det pleier jeg å gjøre, 700g kjøttdeig rett fra kjøleskapet( eller rett fra kald bil) er tungt å røre seig med salt, så jeg brukte maskinkraft.

Dietta sa for siden:

Har kokosmel i kjøleskapet, men har ikke prøvd det til noenting ennå :eek: Tenkte det skulle testes i kake til jul.
Men - hvordan smakte karbonadekakene ? Merket du noe kokossmaken ?

Yonah sa for siden:

Smaker ikke kokos,det er jo en ss fordelt på 700g kjøttdeig.

Men hvorfor har du kokosmel i kjøleskapet, da må det vel bli fuktig.

Dietta sa for siden:

Fordi det sto det på pakka den gangen jeg kjøpte de. Og - flink som jeg er, gjorde jeg som jeg ble bedt om :p
Uåpnet pakke da, mulig det hjelper på fukten.

Edit: Leste også på en nettside (mulig Iherb) at det kunne fryses

nellie sa for siden:

Prøver i Greske kjøttkaker nå! Spennende.

Peppa Gris sa for siden:

Jeg bruker fiberhusk i karbonadene, men har jo en pakke kokosmel som bare står der. Kanskje jeg skal prøve neste gang.

nellie sa for siden:

Kjempefornøyd med konsistensen! Glemte egg da, så de hang ikke så ille godt sammen, men ellers helt topp.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.