< Tilbake til oversikten

Kunne du hatt stue som i BigBrother?

Lava sa for siden:

Kunne du tenkt deg en stue/kjøkkenløsning som det er i BigBrother huset?

På en måte syns jeg det ser litt tøft ut, men sliter litt med å møbelere resten av huset :p

Åpent og stor plass til mange, utgang til stor terasse el uteplass, og evt soverom og bad/vaskerom i gangen. Kanskje ikke helt optimalt, men stueløsningen er liksom litt kul. :cool:

Kanutten sa for siden:

:rodme: Hva er big brother?

Bønna200 sa for siden:

Kanutten, da! Det er jo bare det kuleste realityprogrammet som går nå:D

Kunne godt tenkt meg det, men har et lite hus.

Har imidlertid åpent kjøkken og stue, som går rett ut i gangen med dører til soverom, bad og yttergang.

Og hadde forrige huseier valgt rett, hadde det vært dør til uteplass fra stua istedenfor vindu her, rett ved siden av sofaen:p

Carisma sa for siden:

Jeg skal aldri ha helt åpent kjøkken! Det lukter mat av absolutt alt, hele tida....

Bønna200 sa for siden:

Nesjh... Da skal man ha dårlig vifte, altså. Null problem her hvertfall:)

nellie sa for siden:

Har en åpen løsning i leiligheten min. Funker da greit det.. :) Jeg ville nok ikke hatt det i huset mitt, men i leiligheten skal det få forbli sånn!:)

Bønna200 sa for siden:

Er huset laget sånn, så må man jo nesten ha det på den måten;)

Har 70m2 da, så kan ikke velge og vrake. Men synes det er koselig, jeg:)

nellie sa for siden:

Nei, man kan jo bygge om. Vi kjøpte huset etter bestemora mi for et år siden. Det er bygd i 1905 og i 1. etasje er det mange store rom, mens i andre etasje er det uendelig mange små rom. Typisk sånn hus som det har bodd 2-3 familier i på en gang. Var det 18 rom det sto i prospektet tro? Det blir nok VELDIG mange færre rom oppe etterhvert..

Vi har to store og en middels stor stue på rad nede + kjøkkenet, så det hadde blitt himla rart med en åpen løsning der. Får være grenser for store rom.:p De tre stuene er på en måte åpne, men med noen halvvegger som deler litt like vel.

Men.. Noen andre kunne kanskje sett andre løsninger enn det jeg ser da.. Jeg har jo sett huset sånn som det er nå i 26 år, så har litt vanskelig for å endre noe som helst:p

Bønna200 sa for siden:

Ombygging har ikke vi råd til. Og vil ikke heller:D

Og skulle vi satt opp en vegg her, så må vi begynne å leite etter stua:p

Er rett og slett ikke plass:)

nellie sa for siden:

Vi har heller hverken råd til å pusse opp eller bygge om eller noe som helst, så det får se sånn ut i noen år til:) Det er jo gammalt som stein og ja.. Alt fra kledning til veranda til sikringsboks, piper, isolasjon osv må renoveres og byttes ut.

Men moro å drømme om hvordan det kanskje kan bli en dag, hvis vi vinner i lotto.:p

Carisma sa for siden:

I de fleste leiligheter er det ikke mulig å ha avtrekk ut, bare kullfilter og da blir jo avtrekket dårligere. Men når man steker mye mat vil det uansett aldri klare å ta all lukta, samme hvordan vifta er. Jeg er hvertfall ekstremt ømfindtlig for matlukt i sofaputer og klær og sånn, og hadde derfor aldri taklet det. I tillegg til at jeg ikke liker å ha folk oppå meg når jeg lager mat (og sambo er enda mer ekstrem på det, får ikke lov til å hente et glass vann engang når han holder på å kokkelere :rolleyes:).

Lava sa for siden:

Ehh, jeg tenkte nok mest på om du/dere kunne bygd hus i den stilen...

Selv vil jeg helst ha stort vaskerom, med plass til alt hva angår klær og stort kjøkken.

Men om det skulle være så var jeg ikke vanskelig om å evt bygge og bo som det opplegget der nei.

Carisma sa for siden:

Jeg har ikke sett årets big brother så jeg kan egentlig ikke uttale meg om den :o

BenteR sa for siden:

Jeg elsker slike store og åpne løsninger.
Nå endte vi opp med et mer tradisjonelt hus, selv om kjøkkenet er på 24 kvadrat.
Hadde jeg hatt råd til og bygget akkurat slik jeg ville, så ville vi hatt ei lita stue på rundt 20 og kjøkken på nærmere 60.
Får sjekke om jeg blir den heldige i vikinglottoen morgen:D

Marina sa for siden:

Jeg er veldig glad i åpne løsninger, men av to grunner ønsker jeg det ikke i eget hus. Før det første er det greit med to oppholdsrom når man har barn. Da kan de voksne f.eks sitte på kjøkket og sladre mens barna ser på tv, eller barna kan spille spill på kjøkkenet mens de voksne koser seg i sofaen.. For det andre takler jeg ikke rot når jeg har besøk. Da er det deilig å kunne vise gjestene til stuen mens mens man kokkelerer eller stuer unna oppvasken på kjøkkenet.

Kjersti1982 sa for siden:

Jeg kunne gjerne hatt det som i årets finske BB :D

Livsglede sa for siden:

Har ikke sett BB siden Mona og Ramsy var med jeg. Liksom vokst fra det:D Liker å tusle rundt på kjøkkenet å kokkelere heller:D Matlukt og åpne løsninger..... hmmmmm.... jeg har hatt åpen kjøkkenløsning nå i over 10 år og jeg lager mye mat og ofte, er ikke plaget med matlukt. Kun om det er store stekeprosjokter på gang, men ellers så funker det helt fint. Men et lite tips. Vaniljesukker som vi på lavkarbo IKKE spiser lenger kan brukes til å fjerne lukt. Dryss litt på et tefat eller noe og la stå fremme, vips så er matlukta borte. Særlig effektivt etter en stekt fisk:p Så noe kan vi bruke vaniljesukker til ennå:p

Charlott sa for siden:

I huset vårt er det helt åpent mellom stue og kjøkken. Veeeeldig åpent.

Mener å huske det er type kjøkkenøy/benkløsning på BBkjøkkenet som deler av litt?

Soverom/bad/vaskerom i gangen og utgang til terassen fra stua. Kjøkken/stue er vel på drøyt 50 kvm, det er 7 store vinduer+verandadør, veldig begrenset hvordan man får møblert :o

Hadde jeg skulle bygge selv, hadde jeg never gått for en slik løsning igjen!

Carisma sa for siden:

Vi har en halvåpen løsning, og den er jeg veldig fornøyde med. Kjøkkenet ligger paralellet med stua, og vi har fjernet døra og åpnet opp mer. Da er det akkurat passe skjermet uten å føles innelukket.

Ninasju sa for siden:

Enig med deg, Lava. Et svæææært vaskerom hadde vært noe. Da skulle jeg hatt alle klesskapene der inne, så alle klær kunne legges rett inn etterhvert :)

shailene sa for siden:

Nei. Men kunne tenkt meg en slags halvåpen løsning som kan lukkes hvis man vil ha fred på kjøkkenet.

Sånn slags barbenk bygd inni veggen på en måte, med et vindu inn til kjøkkenet. Som kan brukes som kjøkkenbenk/spisebord/bar.. Hvis noen skjønner hva jeg mener, har hvertfall sett det på flere tv-serier fra tidlig 90-tall :p

Supera sa for siden:

Jeg elsker åpen løsning. Jeg har bare sett BB2011 max 20 min så jeg husker ikke helt hvordan det ser ut der. Jeg har en åpen løsning i huset jeg driver og pusser opp, og jeg la litt ekstra penger i vifte for å få en ekstra sterk en.

Nei, da skjønner jeg at dere ikke liker åpen løsning. Jeg liker å kokkelere og snakke med folk. Jeg synes det skal være sosialt både og lage og spise maten. :ja:

Kanutten sa for siden:

Jeg er enig med Carisma... Det er kjekt med et kjøkken som er separat fra stuen. Det er jo faktisk forsket på det! I hjem der det er åpen løsning mellom stue og kjøkken er mannen oftere ute av huset. :rolleyes: Og mannen bygger gjerne en garasje som er isolert og såpass stor at han kan lage gutterom i den. :cool:

Med andre ord... da de åpne kjøkkenløsningene kom mistet mannen sin sfære med tanke på plingfesten til tippekampen etc.

Vil aldri ha åpen løsning jeg.. :nei:

Kanutten sa for siden:

Kjøkkenet vårt er så stort at jeg kan kokkelere mens de andre koser seg og sjabber. Jeg hiver dem ut når jeg vil styre alene.

Kanutten sa for siden:

Jeg har nettopp sagt mitt om kjøkken. Men det jeg setter aller mest pris på er det store soverommet vi har. Det er på 40-50 kvm med eget bad, kjøkkenkrok, tv, pc, musikkanlegg, baravdeling, trimavdeling, egen utgang til veranda..etc etc.

Vi har omgjort kjellerleiligheten til vårt soverom. Vi fant ut at det var bedre at ungene brukte stuen og at vi "eldre" fikk et rom som vi trivdes i i stedet for at leiligheten ble til kjellerstue. Når sambo er på jobb er jeg omtrent aldri i stuen, jeg er nede på rommet vårt. Jeg elsker det! :love:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.