Se på anbefalt dosering. 1/64-del av en teskje. Stevia er SØTT og det er ikke mye du trenger i gangen. Tror ikke det skulle gjøre noe om du får i deg litt maltodextrin. Men kan ikke se i ingrediensene at det er det i den boksen, er du sikker?
Maltodextrin er det som er 99% av vekten i strøsukrene Splenda, Natreen, Canderel, ... Uansett hva som er benyttet som virkestoff for å få massen søt. Eneste unntak for dette er Sukrin (som jeg ikke kommer inn på igjen i dette innlegget).
Hvis du derimot kjøper flytende natreen, splenda eller stevia er det uten maltodextrin og bulket enten med alkohol eller vann (så det er fremdeles 1% virkestoff). Jeg har en Stevia her hjemme som ikke er bulket med maltodextrin. Har en liten måleskje som er på størrelsen med datter mins lillefingerneil og som rommer 45mg med pulver. Dette tilsvarer 1,5ts med sukker (8g) eller 1,5ts med granulert søtning (750mg (99% maltodextrin))
1/64-del av en ts høres jo ut som min da. Håper du og har fått måleskje for det er så og si umulig å måle opp 1/64-del vil jeg tro (jeg har problemer med å få til 1/2 ts med ting jeg)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.