Er det flere enn meg som har reagert på denne artikkelen på DN.no?? Journalisten har åpenbart gått inn for å sverte lavkarbo-saken, ved å spørre kun motstandere av lavkarbo. Sannheten er jo nemlig at det er stor uenighet (også i tunge fagmiljøer). I artikkelen drar Inge Thomas (ernæringsfysiolog) utrolig nok frem kroppsbygger-deffing. Denne dietten har jeg selv gått på og det er direkte sulting kombinert med HARD trening i månedsvis. Det er heller ikke uvanlig med stimulerende kosttilskudd for å få bort det siste fettet. Dessuten går også kroppsbyggere betraktelig ned på karbohydratene under deff (akkurat som oss på lavkarbo). En annen ting han glemte å nevne er at en kroppsbygger som har gjennomført en slik ekstrem diett vil gå opp 10-15kg på et par uker etter konkurransen! Så at en ernærings"ekspert" bruker dette som argument mot lavkarbo synes jeg er litt på kanten. Han påstår også at grunnen til at noen leger er for lavkarbo er at dem ikke har hatt ernæringsfysiologi på skolen:) Hva skal man si til sånt? Utrolig arrogant etter min mening. Hvor mye har HAN lært om lavkarbo på sin skole? Ikke mye tydeligvis...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.