ToreH sa for siden:
Denne her var tøff til kun 69,- www.coolstuff.no/Snowball-Maker
ToreH sa for siden:
Denne her var tøff til kun 69,- www.coolstuff.no/Snowball-Maker
ftdmia sa for siden:
Mitt bidrag:
Mamma: 200kroner for et håndpleiesett + litt til. Hun ønsker seg en ny kjøkkenvekt så da blir det kanskje det. Kjøper det hos arbeidsgiver så da blir det billig. Type 3-400 kroner til sammen. Kjøper kanskje litt til til henne <3
Pappa: bruker vel 3-400 kronasjer på ham også, men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe enda. Tenker noe i retning en god bok? Vi er jo ganske like tross alt, og det er en av tingene jeg ønsker meg. Hehe.
Stemor: 2-400 kroner, aner ikke hva enda. Hun liker økologisk hudpleie og sånne ting, men hun har jo liksom alt da. Er ikke så lett å vite hva hun trenger! hihi :)
Lillesøstrene mine får en bok hver og en liten ekstrating hver. Det ble vel ca 200 kroner på den ene, og 350 kroner på den andre.. litt "urettferdig", men jeg tror at i deres øyne vil gaven ha like stor verdi - og det er jo viktig, ellers blir det ramaskrik. Det var bare det at den ene boken var så mye dyrere enn den andre.. (lillesøstrene mine er henholdsvis 8 og 11 år).
Storebror får barbermaskin! Dette blir kombinert bursdags- og julegave, og jeg er innstilt på å bruke rundt 5-600 på det. Kjøper av arbeidsgiver, så utropsprisen på varen vil nok være litt høyere. Får en grei barbermaskin til den prisen.
Dama til broren min og kusina mi får en slik gavepakning hver:
Kostet 200 kroner på nelly.com, men det er dessverre utsolgt nå. Jeg er jo personlig en neglelakkentusiast, og China Glaze har alltid vært ett av mine favorittmerker.Den siste på lista mi er da altså sønnen til kusinen min, og han er hvertfall vanskelig å finne noe til - men jeg er jo tross alt fadder til ham så jeg må finne på noe lurt! Kanskje en photoshoot så de får tatt noen fine barnebilder?
Bruker ikke så mye penger på hver, men jeg er tross alt student og familien min skjønner jo det :)
langaard sa for siden:
Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal kjøpe til svigers?? De har alt, og like vanskelig hver jul:confused:(1000kr + -)
Yonah sa for siden:
Hva er interessene deres da?
Hva med feks et gavekort på feks et resturantbesøk, kino el.l?
Dietta sa for siden:
Kurv med gode oster, kjeks, fenalår, røkelaks etc.... Sleng på en flaske god vin eller en liten knert ;) for eksempel ?
Synes også det er vanskelig kjøpe noe til de godt voksne som er etablert og har absolutt alt.
langaard sa for siden:
Takk, det har jeg faktisk ikke tenkt på:D
Carisma sa for siden:
Ftdmia: hva med en bok til stemora, den av jan Thomas eller vendela, siden hun er intr. i hudpleie? De er jo et par år nå, og kan sikkert fås rimeligere.
Til sønnen til kusina: hvor gammel er han? Hva med gavekort på noe dere kan gjøre sammen? Kino, lekeland, togtur e.l... Det er jo litt gave til mora også om du kan henge med han et par timer. Dessuten trenger det nesten ikke koste noe.
ToreH sa for siden:
En annen gave som er antakelig noe av det smarte er å kjøpe et medlemsskap i et boligbyggelag. Orker ikke gå inn på alle detaljer her nå, men er vel et råd som de fleste forståsegpåere innen økonomisk forvaltning stiller seg bak.
Jeg er "litt bitter" på at mutter ikke begynte med BSU for meg i julegave, DET hadde vært en gave jeg ville fått utrolig mye mer igjen for over tid enn slalomski eksvis. ;)
Nerthus sa for siden:
Igjen et godt forslag :) Mine to nieser fikk dette av min far på dåpsdagen sin :) Når de så blir gamle nok til å skulle kjøpe seg eget, vil de ha mange års medlemsskap bak seg og dermed øke sjansen for å få tilslag på ønsket bolig :)
Kitt sa for siden:
Tror man må sjekke ut hvilken alder som gjelder for oppstart. Har vært borte i at medlemskap ikke teller før ved fylte 18 år, feks.
Og hva om jeg gir medlemskap i Asker og Bærum Boligbyggelag og Snuppa vil flytte til Trondheim....:p
Noen av de pengene min sønn fikk til dåpen og som bare har stått på noen kontoer så lenge, brukte han til å åpne BSU- konto med da han nå ble 18 år, forresten!:)
Opheliia sa for siden:
Jeg vil ikke anbefale hverken den ene eller den andre. Det er bare pjatt:p
ToreH sa for siden:
Eller om ungene er barn av en Forsvarsfamilie? De drasser jo unga sine rundt halve kongeriket....hahaha :)
TrillTrall sa for siden:
Mine fikk medlemsskap i Tobb (Trondheim og omegn boligbyggelag) fra en tante da de var bittesmå. Det koster bare startutgiften (100-200,-) og så er det gratis til man er 18 år. :)
andrineandrine sa for siden:
Åh! Jeg digger den siden, den er kjempebra! Så utrolig mye morsomt der, og så har jeg inntrykket av at det ikke er så veldig mange som vet om den, det er jo alltid praktisk, siden at man kan overraske folk.
Generelt synes jeg at julegaver er ganske vanskelige. Jeg tenker liksom hvert år at jeg skal begynne tidlig, men klarer det aldri. Plutselig er desember der, og plutselig må man gå rundt på stressende handleturer i butikker stappfulle av mennesker alle ute i samme ærend, å finne personlige gaver til venner og kjære! Derfor synes jeg også at det er en god idé å lage gaver selv. En ser ofte hvor mye folk gleder seg over det. Jeg gjør i hvert fall det! Tenkte å strikke litt, men det begynner jo å bli dårlig tid igjen.. Huff.
Fant dette tilbudet på vibrasjonshøytalere (hehe, for et navn) fra Groupon i dag, det har jeg allerede kjøpt til broren min, tror han kommer til å bli glad for de. Kanskje jeg skal kjøpe til flere, vet ikke helt enda :confused: Hehe, det er jo en lett løsning, men noen ganger er det jo lurt å gjøre det enkelt for seg selv!
Ellers tenker jeg sånn,
mamma og pappa: 400
Kjæresten: 400-500
Venner: Vil helst lage selv...
Photobscura sa for siden:
Uhm ... På linken din er det lanterner, gitt! :o
Vibeke-67 sa for siden:
Ja, jeg har nå prøvd å være nøktern...
Til samboer har jeg kjøpt disse sokkene i alpakka:www.babyalpakka.no/productos.php?IDcat=14&IDscat=21&IDprod=110
Til min sønn på 19 strikker jeg en deilig genser. Han er i militæret og vil sikkert like den. Myk og varm (400 i garnkostnader)
Til min yngste datter på 2.5 år har jeg kjøpt denne: www.purglede.no/display.aspx?menuid=32&prodid=1458
Min søster og svigerinne har jeg strikket sånt sjal til:www.pickles.no/islandsk-soloppgangssjal/ (160,- i garnkostnader).
Min niese har jeg også strikket et sjal til, også får hun 500,- i penger siden hun virkelig er en 19åring som er blakk.
Min nevø har jeg kjøpt en deilig ullgenser til på salg til 250,-
Min svigermor og stemor har jeg strikket sjal til med garnkostnader på 80,- pr stykk
Min far har jeg forstørret noen bilder til, dette får også svigermor.
Også er det to svogre jeg ikke helt vet hva skal få, en sigar til 100,- tror jeg han ene får. Han andre er broren til sambo så han får litt mer.
Også julegodis til hunden vår 200,- sånn ca.
Så alt i alt er det vel ca 3000,-. Sambo kjøper ikke til meg nå, men han skal kjøpe et drivhus til å ha på altanen til sommeren. Dette koster 1000,-. Så da er det 4000,- til sammen fra oss to. Synes det er greit jeg.
ftdmia sa for siden:
Godt forslag som jeg skal ha i bakhodet til noen andre, men stemoren min er nok litt vel alternativ..tenk steinerskole og håndarbeid og sånn :) Tror nok hun ville syntes det var litt vel jålete :)
Har bestilt dessertheftene av Kristine Weber til henne nå.. problemet er jo bare at da må hun kjøpe masse dyre ingredienser... men tror det skal gå greit :) Både stemor og far er veldig obs på å ikke få i seg og barna mye sukker, så tror det kan være fine ting til inspirasjon! Så da ble det 240 kroner på henne. Kjøper kanskje en liten duppeditt på L'occitane også hvis jeg finner noe skjønt :)
Lava sa for siden:
Artig å lese hva de forskjellige gir og deler til jul.
Men syns ikke at noen skulle måtte forsvare hverken stor eller liten pengestrøm i julen. Håper alle gir med hjertet og med tanke på mottaker, før pris.
Hjemmelaget eller kjøpt, jeg setter mest pris på gaver som viser at "folk" har fulgt med og finner noe jeg faktisk trenger, enten det koster 20,- eller 2000.-
Har selv aldri vært bemidlet med mye penger, hverken i oppvekst eller som voksen, men ønsker selvsagt å gi barn og barnebarn noe av hva de faktisk ønsker seg eller trenger.
Det "dummeste" er å få en gave som ikke passer i det hele tatt, og hvis gaven i tillegg kommer fra noen som burde kjenne en... :p
Min ene datter sa det så fint; Mamma, til deg kan vi egentlig bare kjøpe det VI syns er stygt, for da vet vi at DU liker det :lol:
Håper alle blir fornøyde med sine gaver i år og at alle får en fredfull feiring! :klem:
Lava sa for siden:
har du vurdert å lage en fotobok til dem? Tilden prisen du snakker om, vil du kunne får enten en skikkelig flott en, eller mange :p
finnes mange nettbutikker som tilbyr dette, har selv laget og kjøpt (men ikke mottat enda) hos eurofoto.
Dette gir jeg til bla min far som er ganske så senil, bilder med navn på barn og barnebarn hjelper ham med å skjønne hvem og hva det er. Håper jeg.
Han har hvertfall hatt glede av de forrige albumene han har fått. Og pleierne kan når de har tid, sette seg ned å se i dem, sammen med far. Han glemmer juo fra gang til gang... :p
Og personer man ikke møter ofte, setter nok pris på en slik bok. :ja:
Dolsi sa for siden:
Bruker alt for mye penger på julegaver, men synes det er så morsomt å gi til mine kjære.
Nå kjøper ikke vi gaver til søsken, tanker, onkler og sånt da.
Men vi har fire voksne barn som alle får for ca 1500 kroner hver, vi har ett barnebarn som får for ca samme sum. Og jeg og mannen kjøper også tilhverandre for ca samme sum.
Ellers har vi noen tante og onkelbarn som får gave til ca 200 kr hver, og jeg kjøper for samme sum til min venninnes tre barn, og rundt 500 kr til venninna mi. Også er det en liten gave hver til mine 9 kolleger, i år får de alle luer som jeg har heklet i høst og vinter :D
Bønna200 sa for siden:
Nå er jeg en skikkelig festbrems:p Men når et ektepar/samboere har felles økonomi og har et visst beløp å kjøpe gave til hverandre, blir ikke det mer som å kjøpe noe og bytte med hverandre?
Hvorfor ikke kjøpe noe til seg selv som man VET man liker og har lyst på til samme prisen?
Skulle ønske jeg kunne sagt at det var tanken bak som teller i disse tilfellene. Men etter å ha vært sammen med gubben i snart 14 år og aldri fått en eneste fin gave har jeg gitt opp håpet.
Eks: Jeg kjøper fin klokke til ham for noen lapper(som han ønsker seg) og jeg får lysestake fra Nille for 49 kr:o
Jeg gir ham stooor bursdagsfest. Kostet ca 5000 kr og fikk tak i alle han er glad i. Jeg fikk gavekort for 400 på kjøpesenter...
Til bursdagen min fikk han tur til Tallinn. Lurer på hva jeg får:p
Vi har forøverig separat økonomi.
Egwene sa for siden:
Jeg bruker 1000 kr totalt, i det minste på desemberlønningen jeg har fått nå.
Ikke over 200 kr på hver person som manglet gaver nå i det minste, så veldig fornøyd :P
Gavekort, spleising og internett er en god ting!
Nerthus sa for siden:
Har du prøvd og snakke med gubben din om dette? Etter 14 år og han fremdeles ikke har skjønt at du er litt skuffet over forskjellen i gaver fra han i forhold til hva du gir bør han kanskje få det inn med teskje? ;)
Hos oss gir vi gaver av omtrent lik verdi. Vi har felles gjeld/utgifter vi deler på, men hver vår konto ellers.
Ellers får du slutte og gi han så dyre gaver og se hva som skjer ;)
ToreH sa for siden:
Kanskje på tide å starte å kommunisere i forholdet? Mulig han heller vil bruke pengene på seg selv fremfor å gi til deg og andre. Kjenner til flere som har separat økonomi hvor dette er tilfelle. Selv har vi felles økonomi og jeg får lommepenger fra kona hahahaha.
Men alvorlig talt, etter 14 år så er det på tide å starte å snakke om dette med gubben og ikke inne på dette forumet..... ;)
Men, at du ønsker gi ham dyre flotte gaver og antakelig bruke masse penger på han, forventer du da at han skal bruke like mye på deg? Tror det i så fall er en dårlig begynnelse. At kona kjøpte smykke til 3000 til meg og jeg ga henne noe til 1000,- er faktisk ikke mitt problem...
Dietta sa for siden:
Du har nok myyye mer tålmodighet enn meg Bønna. Jeg hadde ikke greid å bite i meg det i 14 år. Hadde vel bedt om å få pengene han hadde tenkt å bruke, og så kjøpt noe selv som jeg likte/trengte. Hvis han hadde slengt til meg en 50-lapp, vill jeg sikkert pakket den inn, og åpnet den i alles påsyn... Da hadde det nok vært siste gangen had hadde vært så gnien ;)
Men, fra spøk til alvor. Det er ingen lett situasjon når det blir så skjevfordeling og man har separat økonomi. Men, jeg er enig med de som har rådet deg til å ta det opp med han. Kanskje han er litt "mann" - og rett og slett ikke ser problemet. (Og nå blir jeg vel arrestert av alle med baller mellom beina, uansett størrelse :eek:). Kanskje dere kunne spleise på fellesgave til dere begge ? Weekendtur e.l., eller noe dere ønsker dere til heimen.
Forøvrig har jeg tilbudt gubben her å fikse mine egne gaver i år. Han jobber utrolig mye og er sent hjemme hver dag. Mye på jobben lørdag og søndag også, så jeg har sagt ikke stress med gaver, det fikser jeg. Foreløpig ha det blitt morgenkåpe, 2 par tøfler og lange kosesokker. Trenger nye søvletter også, så det ender vel i nissesekken det og. Synes det er helt greit å gjøre det slik, for jeg ser han stresser ved tanken. For meg er det viktigere at han kan ta 2 timer fri for å bli med på juleavslutningen på skolen til junior enn at han skal lete etter gaver til meg. Å gi bort tid er jo nesten en gave det også.
Huff, dette ble veldig langt og rart tror jeg... men sender en :klem:med håp om bedre julegave for deg i år.
Carisma sa for siden:
Fikse egne gaver? ja, det ligger det jo mye omsorg og ønske om å glede andre i... Om sambo ikke kan avse en lunsjpause e.l til å plukke opp en gave kan det jammen være! Og ting kan da bestilles på nett om man ikke har tid? Gaver skal jo gis fordi man ønsker det, ikke fordi man må.
Bønna, kanskje mannen din må vurdere hva gaver egentlig er? Forøvrig kan det være like effektivt å la det falle en kommentar om det til noen som står han nær, som direkte til han...
Dietta sa for siden:
Hos oss er omsorg og det å glede andre absolutt ikke ensbetydende med en eller annen fysisk ting man kjøper i en butikk, så den diskusjonen vil jeg ikke engang gå inn i ..............
Lava sa for siden:
Hadde jeg hatt en mann, samboer eller kjæreste som gav meg så små gaver i forhold til hva jeg selv gav, hadde jeg først av alt sluttet å gi så store gaver! :(
Etter det hadde jeg vurdert hele greia, for jeg hadde nok sett på alt i en sammenheng..
Små gaver trenger ikke bety at noen gir lite av seg selv, men om man skal ha husholdning sammen før eller senere, så hadde det nok blitt "senere" for min del.
I ett "hus" bør alle delta på lik linje på faste utgifter, og gaver tilhverandre bør stå i samsvar med hverandre.
Om man har egne penger, så kan man bruke dem til hva man vil, men felles først og seg selv etter det. :ja:
ToreH sa for siden:
Enig i det, men det finnes menn som ikke skjønner det også, så greit å minne de på det....
nellie sa for siden:
Vi pleier ikke ha avtaler om hvor mye vi skal bruke på julegave til hverandre, men i år er økonomien så usikker, da jeg er sykemeldt og han har fem dager igjen på jobben sin, før de stenger dørene pga konkurs, så da satt vi en grense på 500. I fjor hadde vi felles ønske om hjemmekinoanlegg, så da kjøpte vi det med litt gavepenger og litt våre egne penger.:)
Jeg kjøper alltid en julegave til meg selv også:p Men i år legger jeg de pengene i noe "til han", men som egentlig er til oss begge. Ganske frekt, men sånn er det her.:p
Nerthus sa for siden:
Jeg er også FOR og kommunisere det med mannen om det oppleves feil. De liker det rett ut i klartekst og ikke som hint har jeg lært opp gjennom årene ;) Menn tar ikke hint fra kvinner så bra, vi tenker så forskjellig at det ofte oppstår MER misforståelser på den måten :)
Dolsi sa for siden:
Jeg og mannen har felles økonomi, men vi har jo hver vår lønn og hver vår konto. Klart vi kjøper gaver til hverandre uansett. Vi avtaler på forhånd hva vi skal bruke og bruker ca samme sum.
Joda, klart man heller kan kjøpe noe selv, men det er jo så mye mer spennende å få gaver.
Skriver ønskeliste hvert år vi, så får alltid noe av det jeg ønsker meg.
Hadde vi hatt separat økonomi og jeg fikk noe billigrask mens han finn noe ordentlig og dyrt, så hadde nok ikke jeg gitt han noe dyrt heller. :p
Bønna200 sa for siden:
Jeg har sagt det til ham i alle år! Så det er ikke mangel på komunikasjon her...
Mamma er også inne i bildet og snakker med ham før hver jul og bursdag, men han ender opp med å kjøpe noe helt annet enn jeg ønsker meg likevel:o
Det er ikke prisen det kommer an på, men tanken bak. Det er ikke så mye personelig i et gavekort på et kjøpesenter...
Og det jeg gir til ham, gir jeg ham fordi jeg vet det er noe han blir glad for:)
Du sa vel det med økonomien på en litt rettere måte. Vi har jo selvfølgelig felles utgifter, men hver vår konto ellers. Er ikke alltid vi har lyst til å kjøpe de samme tingene:p
Bønna200 sa for siden:
Takk:klem:
Men han kan være veldig oppmerksom i hverdagen altså:) Kommer med blomster og andre søte ting. :love: Det er bare når det gjelder sånne gaver at han feiler litt.
Dietta sa for siden:
Skryt pleier å hjelpe på mye det.......
Oops, ble litt kluss i endringen av innlegget, så første delen står i sitatboksen. Sorry :rodme:
ToreH sa for siden:
Unnskyld at jeg sier det, men da synes jeg han rett og slett er en dust.... ;)
på akkurat dette området, vel og merke. Helt utrolig at det er mulig å fortsatt være ignorant....men vi er nå så forskjellige også.
Han er sikkert flott på mange andre områder enn akkurat å kjøpe gaver :)
Bønna200 sa for siden:
Sånt som skjer:p
Jeg synes hverdagen er det viktigste, det er jo det livet er:ja:
Han er nok bare litt "mann" når det gjelder gaver. Kanskje han får prestasjonsangst;)
Han er virkelig verdens snilleste mann:love: Så jeg klager ikke på HAM, altså. Bare julegavene:p
Ellers så ble listen min sånn i år:
Besteforeldra mine: mikrobølgeovn, 400 kr.
Mamma: Likør og sjokolade fra tax free, 400 kr.
Stefar: Whiskey fra tax free, 300 kr.
Venninner: Parfyme og gløgg fra Systembolaget, ca 100 kr X 5
Stesøsken: Gløgg fra Systembolaget og bok, ca 100 kr til sammen
Gubben: Ingenting. Vi syntes det holdt med turen vi skal ha til Tenerife i romjulen:)
Bønna200 sa for siden:
Jeg kunne ikke hatt en bedre mann, altså:love:
Så bare når jeg brakk ankelen og var avhengig av hjelp ganske lenge, så var han her hele tiden og klaget aldri.
Og han er kjempelink til å ordne ting i huset og står for husvask og sånne ting.
Så kanskje vi skal se på det som julegaven? :)
Kanutten sa for siden:
Sambo og jeg kjøper sammen som regel noe "vi trenger". I fjor "trengte vi" nye høytalere til surrondanlegget. :o
Året før det "trengte vi" elektrisk gjærsag med forlenget arm.
Jeg gleder meg til "vi trenger" ny kjøkkenmaskin eller oppvaskmaskin! :lol:
Ikke lett dette....
:klem: Klemmer masse på Bønna og sender over tre nøtter ala Askepott sine.
Bønna200 sa for siden:
Takk, Kanutten:klem:
Ja, det er utrolig hvor mange ting man "trenger" innimellom... :stuart:
Cherry sa for siden:
Jeg løser problemet folk måtte ha med mine julegaver med å enkelt å greit publisere en liste på ca. 30-40 ting i alle prisklasser litt før jul :P
...og det forbauser meg like mye hvert år at noen fortsatt presterer å gi meg konfekt til 19,90 fra europris når jeg flere ganger i året gjør det klart at ikke er julegaver.
Jeg er ikke utakknemlig, but REALLY? Kjøp en pose telys istede. Det lyser opp vintermørket.
Hos mamma og pappa får jeg nye bremseklosser og sånn der drit til bilen. Syns det er helt greit iog med at det koster borti 2 tusen spenn, så da kan jeg få det istede for noe annet...jeg trenger faktisk ikke noe, men det er mye jeg har LYST på da...bilen kommer først.
Selv har jeg bestemt at julegaver må tones ned litt. Jada, de skal fortsatt få for noen lapper hver altså, men jeg ser det sånn at om 2-3-4-5 år så skal lillejenta mi også gi julegaver til diverse venner, og det blir ikke for en tyver sånn som det var når jeg var unge...hehe.
Mamma; Spleiselag - vi kjøper snøfreser, brukt
Pappa; Spleiselag på teaterbilletter. Jeg; en sånn der dyr flaske konjakk med gull på
Søster; Makeupkurs - av egen vinning, begynner å irritere meg at disse fjortisene anser most is more som best når de legger mascara og liner, sånn at de bare har EN vipp til slutt...hehe. Laptoppute, hudpleiekit for ung hud fra dermologica.
Bror; Fiskestang
Svigerinne; Deler til "gammeldags jul" fra firkløveren
3 stk nieser; Disney stuff, Manchester United stuff til eldsta
Prinsessa; Vi kommer ikke til å gi henne julegaver i år, vi setter heller inn ekstra penger på konto som vi har bestemt skal være månedlig gesjeft. Hun får ikke noe ut av det i år uansett, og når jeg skriver i babyboken og setter inn bilder så trenger jeg jo heller ikke nevne det, hehe.
I fjor var det slutt på venninnegaver, heldigvis. For til sammen blir dette en god del penger.
andrineandrine sa for siden:
Hehe, lanterner var ikke akkurat det jeg kjøpte til broren min.. Åh, så dumt! Hadde ikke internettilgangang i helgen, så fikk ikke sjekket det. De har sikkert tatt de bort siden tilbudet er gått ut. Typisk... Fint design var det på de, så tror han blir glad. Uansett kan siden til Groupon være lur å sjekke ut da i forhold til julegaver (eller også gaver til jeg selv, jeg skal f. eks. kjøpe meg Møllers Tran når det er inne igjen. Ellers så synes jeg at de øredobbene på forsiden var ganske fine, hehe). Fant nettopp ut om siden, vet ikke om andre har gjort seg erfaringer? Om det er pålitelig?
Har tenkt litt på det i forhold til venninnegaver, å gå på en litt fin restaurant sammen? At det blir gaven til hverandre. Da slipper man følelsen av å gi kjedelige gaver som man har kjøpt bare fordi man må kjøpe noe, men kan heller bruke tid sammen... Er det noen som har gjort det sånn før?
Synes også det kan være vanskelig å kjøpe gave til kjæresten. Føler ofte at han kanskje legger mer i det enn meg.. Eller at han er mer kreativ en meg. Om det er skeivt når det kommer til sånt, er det lett at man føler seg litt kjip.. Selv om at man vet at det er tanken som teller! Merker jo nå som jeg har blitt eldre at det jeg setter mest pris på er det å slappe av med venner og kjære.
TrillTrall sa for siden:
Lille Gubben og jeg bor ikke sammen ennå, bare nesten, men vi kjøper selvføleglig julegaver til hverandre og det vil vi nok fortsette med så lenge vi lever. :) Jeg elsker å gruble på hva jeg skal finne på til jul eller bursdag og å finne på noe spesielt som jeg vet han vil sette pris på. :love:
Han er ikke like flink så han forlanger som regel ganske konkrete ønsker fra meg. :) I år - som i fjor! - hevder han at han ikke har fått tak i det jeg ønsket meg og så langt har jeg ikke trodd ham, men i går fant jeg en pakke uten pakkelapp så jeg må nesten begynne å tro ham... Jeg aner virkelig ikke hva det er! Ut fra størrelsen er det et par ting jeg kan tenke meg, men de to tingene har jeg jo fått til jul og bursdag de siste to årene! Det er en ting til jeg funderer på om det kan være, men det tror jeg at jeg får fra noen andre og dessuten er det absolutt ikke noen koselig eller spennende kjærestegave akkurat. :rolleyes: Det er fryktelig spennende og morsomt ikke å vite hva jeg får! Jada, jeg er kjempebarnslig, jeg vet! :cool:
Til 5-årsdagen vår spanderte jeg en overnattingstur på ham - han hadde ikke kjøpt noe til meg, men da fikk han passet sitt påskrevet ganske heftig (sånn halvveis via en venninne av meg) så til bursdagen min som var like etterpå fikk jeg noe lite og blankt... titter ned på blingen på fingeren :love: Det går an å sette inn flere steiner fikk jeg også beskjed om! :lol:
ToreH sa for siden:
Haha, jaja. Jeg glemte både bryllupsdagen OG den aller aller første morsdagen i konas liv...Ble ikke veldig god stemning i heimen her da kan man si....
Glemmer også Valentines day, men dette er vel noe hypet greier jeg aldri helt har skjønt vitsen med. Morsdagen derimot, den glemmer jeg ikke igjen nei.... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.