Husk å sjekke batteri i røykvarslerne deres i dag. Vi går inn i desember, og vi tenner mye lys. Desember er den måneden med flest branner, og mange dødsfall kan unngås ved hjelp av nok røykvarslere og røykvarslere som fungerer. Det er MANGE som er glad i dere:suss:
Jeg skifta batteri i sommer, og har ingen planer om å teste den, da den er kobla til et større anlegg som høres omtrent ut som ei skoleklokke x 10 i hele bygården. Men støtter tiltaket fullt ut! :)
Jeg kjøpte 6 nye røykvarslere i fjor. De er seriekoblet. Er det noen som vet om jeg må stille dem inn på nytt, eller om det bare er å bytte batterier så virker de som før? Har rotet bort bruksanvisningen.:confused:
Når vi fikk brannvarsler og alarm fra sector alarm fikk vi streng beskjed om å IKKE teste om den funket de dagene man blir anbefalt å teste det :p men heller noen dager før eller noen dager etter. Alarmsentralene blir overbelastet og det er litt kjipt når det er en ordentlig brann.
Men så lenge det ikke er knyttet til et alarmsystem er det jo null stress ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.