< Tilbake til oversikten

Koteletter og ovnsbakte grønnsaker (bilde)

Dangerous Nan McGrew sa for siden:

Du trenger: Koteletter
Gulrøtter
Minimais
Squash
Hvitløk
Chili
Rødløk
Sjampinjong
1 boks hakkede tomater
Salt, pepper og annet krydder (jeg brukte koriander og basilikum)

Forvarm ovnen til 200 grader. Kutt grønnsakene i passe store biter, og legg disse i en ildfast form. Ha over litt olje og krydder du liker. Sett disse i ovnen i cirka 20 minutter. Stek kotelettene raskt i en varm stekepanne, cirka 1,5 minutt på hver side. Salte og pepre.

Når grønnsakene har stått i 20 minutter, ta de ut av ovnen, hell over boksen med hakkede tomater, og legg kotelettene oppi. Stek videre i 20 minutter til.

Kitt sa for siden:

Åhhh, elsker alt-i-et-middager!:sikle:

Og trengte et godt forslag til middag på Gubbens bursdag! Takk!:D

Åh, jeg digger begrepet "alt - i - ett - middager" :) Jeg lager ofte mat som faller i den kategorien, eller "mat - som - lager - seg - selv" - kategorien ;) Håper det faller i smak hos gubben, det gjorde det her! Det er noe med mannfolk og koteletter.. eller det at de får gnage på et bein ;)

Happy girl sa for siden:

Nam nam, dette blir dagens middag her i det sure og kalde høstregnet men hiver litt blomkål opppi og siden jeg har noen jeg må få brukt :)
Blir spennende :)
Så veldig godt ut iallefall :)

Bøtt sa for siden:

:sikle: dette så knall godt ut :)skal testes en dag ja:)

Happy girl sa for siden:

Hmm ble veldig godt og da meiner jeg veldig godt, herlighet kor mange gode smaker :)
Jeg hadde oppi, sopp, mini mais, rødløk, hvitløk, chili, gulerøtter, blomkål (brukte blomkål i stedenfor squas da jeg ikke er så veldig glad i de)
Brukte to bokser med hakkede tomater med basilikum og organo og når koteletter kom i ovnen tok jeg bacon på toppen :) men neste gang blir det kun en boks tomater.
Veldig godt og mannen ble jublende glad når der akkurat var nok til hans lunsj på jobb imorgen :)
Denne blir laget flere ganger :)

Så gøy å høre!! :):) Jeg vil også ha i blomkål neste gang! :D

Dooooo iiiit! :D Du kommer ikke til å angre!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.