< Tilbake til oversikten

Lavkarbo også i julemat NRK

Aline sa for siden:

En videoreportasje på nrk.no. Overskriften får meg til å tro at jeg kanskje kan få noen lavkarbokaketips til jul!

Men nei, her er det ei kantinedame som prøver å lage småkaker med kokosmel for første gang. Hun forteller at hun er fryktelig skeptisk til lavkarbo fordi mange studier viser at de som går på lavkarbodiett har tidligere dødlighet....

Javel? Vis meg de studiene?

www.nrk.no/video/lavkarbo_ogsa_i_julemat/CBA52ABADF252D3F/

Ikke får man noen tips på julekakene heller...

Yonah sa for siden:

Linken virker ikke...

Aline sa for siden:

Fikset :)

Yonah sa for siden:

Nå har jeg sett på klippet, for ei fjåse, snakker om ting hun hatr null peiling på. De studiene hun snakker er er jo der folk har spist fett, masse karbo og rødt kjøtt. De er ikke seriøse når det kommer til lavkarbo.
Og hvem sier at kaker bkat på kokosmel smaker akkurat det samme som kaker bakt på masse sukker og hvitt mel? Det går jo ikke an å sammenligne, det blir ikke det samme. Det blir kaker, men det kan jo ikke smake som de vi er vandt til.

Bestemamma sa for siden:

Finner ikke ord....:mad: Om jeg skal si det jeg mener blir jeg utestengt fra nettet for all fremtid.....:p

Luguber sa for siden:

Sitat fra kokkedama: "Når man først skal spise kaker så synes jeg godt de kan være basert på naturlige ingredienser"...og den var altså ment som et argument MOT lavkarbo:p
Nå aner jeg ikke hva den oppskriften hennes inneholder foruten kokosmel, men de lavkarbokakene jeg lager er i hvert fall basert på ingredienser som malte nøtter, krydder, friske bær, fløte, kesam, smør, rapsolje osv, med sukrin som søtningsmiddel. Vil svært gjerne at hun peker ut hva av dette som er unaturlig!

Supera sa for siden:

Hahaha, så flåsete klipp!

Dietta sa for siden:

Ja hvetemel er jo det mest naturlige som finnes :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.