< Tilbake til oversikten

Foccacia

Livsglede sa for siden:

Etter inspirasjon fra en sunn familie sunnfamilie.net har jeg flere ganger laget et supergodt foccacia brød. Det er vel nesten optimalt mot vanlig foccacia brød. Oppskriften er enkel og det går fort å lage.

4 egg
1 dl fløte
2 ss smør
2 ss fiberhusk
2 ss kokosmel
1 ts bakepulver

smelt smør, visp egg og fløte lett sammen med en gaffel eller visp, bland sammen med det andre. Skal være litt grøtete. Jeg kledde en rund form ( 22 cm) med bakepapir, skvetta litt god olje i bunnene, hadde deigen oppi, dyttet soltørka tomater,oliven og fetaost ned i deigen, drysset over med med frisk basilikum og maldonsalt. Stekte på 200-220 grader i 20 min. midt i ovnene på rist

Holtappen sa for siden:

Så herlig ut og så lettvindt!!! Takk Livsglede :D den er notert og skal garantert prøves ut :D

senka sa for siden:

Nydelig :) Tusen takk,lager den i morgen :p

babydoll sa for siden:

Denne var både rask å enkel å kaste sammen! Slengte en ihop på kvelden igår. Hadde ikke fersk rosmarin eller soltørkede tomater, men den ble god med tørket rosmarin og maldonsalt også.
Den har litt tendenser til å være eggesvampete, men jeg synes den var god uansett! Denne kommer jeg til å lage flere ganger :)

Livsglede sa for siden:

Juster med litt mer fiberhusk eller kokosmel så blir den ikke svampete. Mitt blir nemlig ikke det. Rør gjerne inn bakepulver helt til slutt. Lykke til:p

Merete37 sa for siden:

Hvor mye karbo er det i dette brødet?

Livsglede sa for siden:

Har ikke rekna det ut, men det er bare til å legge inn på diett.no så finner du det ut. Men lite karber i selve brødet, karbohydratene kommer mer fra det du putter oppå. Men blir lite av det og ikke hver dag du spiser foccacia brød og kjempegodt er det:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.