< Tilbake til oversikten

Inntak av karbomat + fysisk utfoldelse = intens hodepine?

AntoniaM sa for siden:

Jeg fikk en litt ekkel fysisk reaksjon etter en kjapp "spurt" i dag. En meget intens hodepine som varte i 5 - 10 minutter for så å gå over i en mer vanlig hodepine. Den varte i ca 1/2 time, men fortsatt kjenner jeg meg litt groggy og som om det skulle være "dagen derpå".

Jeg bedriver en hobby som innebærer noen raske spurter (40 - 60 sek). Dette trener jeg på 1 - 2 ganger pr uke og skulle altså være godt vandt med aktiviteten. Siden det i dag var ekstra viktig at jeg var både rask og konsentrert, høynet jeg innholdet av karbohydrater i lunsjen min i forhold til det jeg vanligvis spiser. Jeg spiste i 2 omganger - ca 1,5 time før løpet (ca 1/2 porsjon Easy Life Oatmeal = 7 karber) og så litt mer ca 1 time før start (1 proteinbar m relativt mange karber).

Dagens frokost besto av 2 speilegg, skiver bacon, litt ost og noen skiver agurk - altså rimelig karbofritt.

Den kraftige hodepinen kom rett etter spurten, jeg tror ikke det var gått 1 minutt en gang. Jeg er vanligvis ikke plaget med hverken migrene eller nevneverdig hodepine.

Jeg har hatt økt inntak av karbomat tidligere, men kanskje ikke i tilknytning til fysiske anstrengelser på samme måten.

Er det noen som har opplevd noe lignende og/eller har en mulig forklaring? Kan hurtige endringer i blodsukker gi slike reaksjoner?

Jeg skal igjennom omtrent samme opplegg i morgen, men da tror jeg at jeg uannsett holder meg til min vanlige lavkarbo mat.

ToreH sa for siden:

Er vel greit å se om dette er noe som skjer hver gang du gjentar øvelsen, eller om dette ksjedde bare i dag.

Mao dette kan skyldes vannmangel, vitamin/mineralmangel, dehydrering og ca 1000 andre grunner.....

ToreH sa for siden:

PS! Jeg hadde hodepine i går, men den forsvant etterhvert som jeg trente hardere og hardere....

Jeg spiste også veldig mye karborik mat i går....hva kan det skyldes da?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.