Har ikke hørt om (eller erfart) at lavkarbo skal være bra for menssmerter, men det kan jo hende. Man tar jo anti-inflammatoriske medisiner mot menssmerter, og lavkarbo hevdes å være bra for inflammasjon? En annen mulighet er at du kanskje har begynt å ta ekstra magnesium etter du begynte på lavkarbo? Magnesium er bra for å forebygge menssmerter :)
Jeg har aldri vært særlig plaget av smerter under mensen, men under eggløsning derimot..... Det var så ille at jeg på et tidspunkt tenkte at jeg aldri kom til å bli gravid, for med så vondt var det ingen mulighet for noe action :p
På lavkarbo har diss smertene blitt noe svakere, og det beste: de er ikke så langvarige. Fra å vare i 1 til 2 døgn, er det stort sett over på 1 time eller 2 :)
Vet det er lenge siden denne ble skrevet, ville bare tilføye at for meg og ei venninne ble smertene mindre. Denne gangen kjente jeg ingenting i forhold, og ellers har jeg måtte spist smertestillende..!!
Jeg har vært sengeliggende jeg når jeg har fått mens, men nå når jeg går på lavkarbo får jeg ikke et eneste forvarsel annet enn at jeg blir ekstra sulten. Heilt syyyykt. Null plager mot masse før. Så lavkarbo kan hjelpe på mens smerter ja.:D
Siden forrige posten min her har jeg også opplevd mye mindre menssmerter! Blir liksom mindre og mindre for hver måned, før hadde jeg skikkelig verk i hele kroppen på det verste. Sist merka jeg ingenting annet enn mer vann i kroppen og ubehaget som kommer av det.
Jeg har opplevd det motsatte. Har aldri vært noe særlig plaget av menssmerter, jeg har bare liksom kjent at det er noe på gang, akkurat som ved eggløsning. Men siden jeg begynte på lavkarbo har jeg begynt å få skikkelig vondt! Noen andre som har opplevd det? Jeg mistenker at jeg har pcos, mulig det kan ha en sammenheng med det, at liksom nå som det er mer fart i kroppen inkluderer det mensen? Haha, jeg veit ikke altså, jeg har bare tenkt litt rundt det uten å lese noe om det egentlig.
Mine smerter har blitt uendelig mye bedre, men det tok litt tid. Først etter ca et år på lavkarbo har det gått fra sengeliggende med sterke smertestillende, til at jeg nok fungerer helt fint med en vanlig ibux.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.