< Tilbake til oversikten

Løs hud etter vektnedgang

Babydoll89 sa for siden:

God morgen mennesker,

dette er min første post her på lavkarbo.no, meget mulig det allerede står noe om dette i en annen tråd men ettersom det varierer veldig ifra person til person angående dette - tenkte jeg og opprette min egen tråd.
Jeg har så langt tilbake jeg kan huske vært overvektig. Vært innom diverse slankemetoder men føler jeg endelig har funnet min vei. Har siden august måned holdt meg mer eller mindre til et lavkarboholdig kosthold. Og dette har hatt god effekt!
Er en 22 år gammel jente, 164 cm høy, og har det siste året ligget på omtrent 85 kg. Ofte pluss, sjeldent minus.
Nå har jeg endelig kommet meg ned på en relativt stabil vekt på 74 kg, ikke langt unna mitt neste delmål som vil være 69,9 kg.
Tar tiden til hjelp og stresser overhodet ikke med å gå ned et gitt antall kg per uke så sånn sett greier jeg meg fint.
Det eneste som har begynt å plage meg litt er tendenser til løs hud. Midjen min har naturlig nok blitt mye mer markert, men jeg ser også folder av hud. Jeg vet at trening mest sannsynelig vil hjelpe mye på dette, men har dere noen helt konkrete tips til treningsmetoder som vil være gunstige?
Dette ble langt, håper på respons :-) Må innrømme jeg har blitt ganske dårlig på treningsfronten i det siste og føler jeg trenger et lite spark i baken :-)
Drømmen er å nå 65 kg innen sommeren er eher :D

Marlykk sa for siden:

Hei..og velkommen !:)
Jeg er nesten ny her også..startet med lavkarbo 3 okt-11.

88,8kg - 166cm - i aug -11. prøvde redusere matinntak/godteri
87,5kg 3okt-11.. etter noen uker på lavkarbo..er status 82,4kg

Mitt mål er 65 kg tot.. Men har delmål underveis.. som deg.
Du sier det er begynt å bli løse folder etter vektreduksjonen..Ja, det merket jeg ganske raskt.(men jeg er jo noe eldre enn deg da..)
Jeg begynte med sittups.. ca 1 mnd siden.. Har tatt dem hver dag unntatt 2ggr.
Start 5stk i 3 dgr.. au..au..vondt i magemuskler i starten..
så.... 10stk 5 dgr.. gikk bedre etter hvert..
så.... 15stk 17 dgr.. minus 2dgr.. og 11 stk en dag (ble for tungt)

Jeg har merket forskjell på magen .. hengefolden(e).. er mindre..nesten borte.. Herlig..
Om du orker ta.. noen minutter hver dag med dette.. vil det sikkert hjelpe.

PRØV... Lykke til videre..;)

mayeliz sa for siden:

"Tendenser" til løs hud, tror jeg ikke du behøver å engste deg for. Du er ung og sansynligvis har du en hud som er elastisk nok til å trekke fint sammen hvis du gir det litt tid.
Problematisk løshud er dessverre mye mer enn bare tendenser til løshud. Løshud som må fikses kirurgisk er hengehud som ligger over magen (musebakken), og kan gi eksem, sopp og vond lukt.
Slik løshud kan du nok ikke trene bort. Du kan trene muskler men hud lar seg ikke trene.

Jeg er mye eldre enn deg, og i 2006 slanket jeg med 40 kg på 11 mnd - Min hud trakk seg ikke sammen. Strekkmerker gir uelastisk hud, og jeg hadde rikelig med dette. I 2007 fikk jeg full bukplastikk, og den huden de tok bort var en stor hudfold som lå over huden neders på magen. (1,4 kg hud). Idag sitter jeg igjen med en mage uten strekkmerker, og skulle jeg øke i vekt og så ta av kilo igjen, vil min hud sansynligvis følge med :-)

Marlykk sa for siden:

Enig med Mayeliz, man ikke kan trene vekk selve huden..om det blir for mye av den. Det avhenger jo endel av hvor stor man har vært.. og hvor mange kg som er blitt borte.
Må si jeg er imponert over deg Mayeliz..:)

Aline sa for siden:

Tror nok din hud vil trekke seg fint sammen :) Gi det mere tid og vurder igjen :)

Bik sa for siden:

Er nok forskjellig fra person til person hvor vidt huden trekker seg sammen. Jeg er 50 år, og har heldigvis ikke hatt strekkmerker på magen til tross for tre graviditeter gjennom årene :)
Men det jeg sliter med er grevinneheng på overarmene :( og det blir mer og mer markert etter som jeg slanker meg. Noen tips til øvelser for å rette på det?

babydoll sa for siden:

En liten notis.

Situps anbefales ikke som treningsform, da det kan skade ryggen mer enn det gjør godt for magemusklene.
se for eksempel denne artikkelen i fitnessbloggen: fitnessbloggen.no/situps-ryggsmerter/

Jeg ville istedet tatt planke som mageøvelse!

Señora sa for siden:

Har du tilgang til slynger? Det er fine øvelser i slyngene for triceps. Jeg kan nå se at jeg har muskler der ved å trene bare to ganger i uka i slynger. (jungelgym)

Glorfinia sa for siden:

Kona til pappa nevnte en gang at svømming hadde gjort hennes overarmer finere og grevinnehenget mindre. Hu har riktignok aldri vært overvektig og har sånn sett et annet utgangspunkt enn deg, men det kan jo være verdt å prøve? Det kan ganske sikkert ikke bli verre i alle fall. ^^

Aline sa for siden:

Trening kan jo fylle huden litt ut med muskler, så på triceps burde det ha en liten effekt :)

Livsglede sa for siden:

Hei, tror ikke at du vil få de helt store problemene med løs hud. Du er ung og huden er ennå bra elastisk. Men gi den tid. Huden trenger gjerne lengre tid enn kg forsvinner til å stabilisere seg. Så spis deg ned i vekt og tren og kos deg. Lurt av deg å ta tak i vekta nå som du er ung. Gratulere så mye med det flotte resultatet og lykke til videre.:D hold oss gjerne oppdatert hvordan det går;)

Babydoll89 sa for siden:

Hei alle fine mennesker, ser jeg ikke har kommet meg helt inn i dette enda da jeg er helt ny på forumet, men mange takk for alle flotte svar. Og lykke til ønsker, ønsker dere alle og enhver det samme.
Jeg skal ta tiden til hjelp som mange av dere har rådet meg til, samtidig som jeg skal dytte meg selv litt i baken opp og avgårde på treningsstudio. Det er ikke snakk om de helt store hudfoldene enda, men så har jeg ikke nådd målet mitt enda så jeg var redd det kom til å bli verre, men føler meg mye bedre nå etter å ha lest at det mest sannsynelig vil trekke seg ganske godt tilbake selv. Krysser fingerne

Takk til hver og en av dere nok en gang:D

Petra71 sa for siden:

Rockering skal jo være bra trening til mage (og rygg)
Man får også kjøpt mindre som man kan trene armene med :)

Marlykk sa for siden:

Takk for tipset Babydoll. Dette visste jeg ikke. Skal tenke ut en annen treningsmåte for magen..og andre deler av kroppen..
Har kjøpt hoppetau.. og rockering.. Tvi..for at noe funker..:)

Yrla sa for siden:

Jeg har litt tro på yoga fordi det funka på meg, kanskje fordi blodsirkulasjonen og energisirkulasjonen under hudn øker? Vet ikke. Det går seg til med tiden, styrketrening som yoga eller annen type styrketrening funker også. Muskelbygging fyller huden med muskler (Madonna og andre eldres løsning mot alderdoms-slapphet:).

Bestemamma sa for siden:

Har noen av dere hørt om eller prøvd Bodytite? Syns det ser lovende ut...:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.