< Tilbake til oversikten

Smørmangelen avblåst

Sanney sa for siden:

hm, det stod en diger lapp på butikken idag at smørmangelen kom til å vare ut året.... men det gjør jo ikke noe om de får opp dampen før det :)

Bik sa for siden:

I går var det fritt for både smør og fløte i butikken. Heldigvis hadde de fått tak i noen pakker med begge deler i dag :)

FrkMarge sa for siden:

Å hllige jul nå ble jeg glad... mannen var på butikken isted og kom til tomme smørhyller...
Heldigvis har jeg enda en uåpnet pakke i kjøleskapet, men det hadde vært KRISE her om ikke jeg har smør til enhver tid - er helt avhengig!!!:eek:

TrillTrall sa for siden:

Nåja - her er alle butikkene i bygda tomme for smør. Dvs. vi fant en mikropakke setersmør, to småpakker usaltet meierismør og rørossmør og noen pakker bremykt, ellers er det bare mengder med margarin...

FrkMarge sa for siden:

Er tomt overalt her også... , men jeg har håp om at de får nye forsyninger til uka.. :)

Dietta sa for siden:

Her er det sånn at smøret kommer og går. Jeg har 3 pakker bremykt og 3 store pakker meierismør i kjøleskapet, så jeg klager ikke. Tines smørbare cheddar derimot - den har jeg ikke sett snurten av :mad:

Dolsi sa for siden:

Jeg ranet hyllene på Nabocash på Storlien for meierismør i går. :D

Dietta sa for siden:

Aha, da var det deg damen fra VG (annen tråd her inne ;)) så som tok alt smøret. Fy, fy. Slemme Dolsi :p

Peppa Gris sa for siden:

Jeg har en diger pakke melange i kjøleskapet. Sånn kan det gå.

Dolsi sa for siden:

:rolleyes: Det var faktisk ikke så mange pakkene igjen der, så hun som kom etter meg tok de to siste pakkene.
Jula er iallefall berget her i huset nå, har smør så det holder :D

Yrla sa for siden:

Hvis alle forbrukere begrenser innkjøpene sine til det de trenger av smør og fløte, blir det nok til at alle får bakt sine sju slag til jul, sier Raunedokken i Tine. Hm... www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10040244
Tenker på resaturanter, bakerier og slikt. De hamstrer nok. De må.

Dietta sa for siden:

Hvis Raunedokken viste hvordan det var å være lavkarber, og ha nattlige mareritt og våkne svett og utslitt fordi man er redd for å ikke få smør - hadde nok pipa fått en annen lyd :p
(Det er nesten så jeg får dårlig samvittighet for de 3 pakkene med meierismør i kjøleskapet, men bare nesten)

Yrla sa for siden:

Jeg savner smør!! Ghee er ikke godt i lengden:(

smgj sa for siden:

Og hver gang jeg leser overskriften så leser jeg "snømangelen avlyst" ... kan mao ikke være EKTE lavkarber... :D

TrillTrall sa for siden:

Vi kjøpte 3 pakker Bremykt på lørdag og Lille Gubben ba meg sjekke på nærbutikken ved jobben min i dag og nå står det 5 pakker meierismør i kjøleskapet på jobben. :D Jeg burde sikkert vært solidariskk og ikke tømt hylla for smør, men... :_plystre: Kan jo prøve å unnskylde meg med at det fordeles på to husstander...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.