Blester sa for siden:
Kjøpt inn to typer i dag. En med karamell og en med blåbær. Etter hva jeg forstår inneholde begge få karbohydrater, håper jeg :) Gleder meg til å kose meg i helgen sammen med Atkinsbar med karamell og peanøtter :D
Blester sa for siden:
Kjøpt inn to typer i dag. En med karamell og en med blåbær. Etter hva jeg forstår inneholde begge få karbohydrater, håper jeg :) Gleder meg til å kose meg i helgen sammen med Atkinsbar med karamell og peanøtter :D
Kitsu sa for siden:
Så lenge du tåler maltitolen, kos deg! Men pass på, det kan bli for mye for magen.
Forresten, den med blåbær har jeg ikke sett. Hvor fant du den?
Blester sa for siden:
Hos helsekosten :) har du oversikt over karbo pr plate? :)
Blester sa for siden:
Ikke farlig for å falle ut av ketose vel?
sylwester sa for siden:
Vær forsiktig og sjekk pakningene for noen av sjokoladene i sjokoladeprinsens sortiment er absolutt ikke lavkarbo. Du kan trekke fra sukkeralkoholene, mens resten bør med i regnskapet :)
Kitsu sa for siden:
Ser det at de har fått noen nye typer nå: Sjokoladeprinsens drøm (karamell), Sjokoladeprinsens lykkestykke (riscrunch), Deilig og sunn melkesjokolade (blåbær) og Sjokoladekongen og halve kongeriket (hasselnøtter). De er alle uten tilsatt sukker, men de oppgir ikke næringsinnhold på siden. Jeg vil regne med at alle disse har et høyere innhold net kh enn den originale, som er ca 4 g kh per plate om jeg ikke husker feil. Skal stå net kh bakpå platene.
Jeg, og flere med meg, kan dog ikke stole helt på de tallene, da maltitol gir blodsukkerstigning for oss. Jeg faller ut av ketose av enkelte Atkinsbarer og andre sukkerfrie sjokolader. Men er du i ketose, ser du har "lavkarbo" som filosofi?
Sanney sa for siden:
mener å huske de er rundt 2-4kh netto per 25g, som de bruker. ingen av sjokoladeprinsen's sjokkiser har næringsinnhold per 100g som alle andre.
Blester sa for siden:
Ja. Testet og svaret var positivt. Har vel egentlig ingen helt bestemt retning. Kjøpt og lest Hexeberg og lever etter det jeg leste der. Er på 15-20 karb.
Kitsu sa for siden:
Så lenge du prøver leve ketogent, så ville jeg i alle fall spredt de sjokoladene utover. Spiser du alle i en go risikerer du nok falle ut av ketose.
Piamor sa for siden:
hm..denne har jeg nå nyti med stoor iver siden jeg fant den på butikken her om dagen..(et par ruter om dagen nå i helgen) :(
L@dy jojo sa for siden:
Jeg falt ut av ketose da jeg spiste Atkinsens sjokoladebar:( (peanøtt cup ett eller annet het den....:confused:)
Samt at kroppen reagerte sterkt på de, med ganske mange kviser og brenning i kroppen og vondter her og der.
Nå er jeg høyst sannsynlig insulinresistent, så det er mulig det er derfor jeg ikke tåler noe som helst som smaker søtt.
Du har sikkert smakt den for leeeengst :p, gikk du ut av ketose?
Blester sa for siden:
Jeg har spist 1 atkinson med karamell og peanøtt. Sjekket ketose og den var lilla den :)
L@dy jojo sa for siden:
Så bra :D!!! Åh...heldiggris!! De er jo bare såååååå gode!! :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.