Min snille mor har kjøpt til meg...en hvit boks , med grønn skrift, noe med 90 % stevia.....smaker nesten litt anis syns jeg, men jeg tok i en kopp kaffe, bare bittelitt, men tydeelig for mye....veldig søtt, hvor mye bruker dere i en kopp kaffe???:-)
Jeg har Stevia fra Sunn Stevia...den er 95 % ren og smaker ikke av noenting...har bare en litt bitter ettersmak som en fort venner seg til...jeg bruker en kvart teskje i en tekopp som tar 3 dl......:)
Om en bruker Stevia i kaffe og te er det veldig godt med Cocosa pure og en skvett fløte i tillegg til Steviaen...det blir en rund og god smak av det, syns jeg...:)
Hmmm, men jeg skaffet det for å ha det i kaffen...har cocosa...men kan ikke bruke fløte, går på eurodiett, bruker skummet melk...hva annet kan jeg bruke det i da??:)
Jeg bruker fremdeles suketter (natreen) når jeg trenger søtt i drikke. Dog har jeg sluttet helt å ha sukker i svart kaffe og grønn te. Jeg smaker sødmen i teen selv om den ikke er der.
Jeg kjøpte stevia med 600 brukerdoser ala 1,5ts sukker hvor jeg fikk måleskje som rommet 45mg (1/10-dels ts). Jeg bruker denne sammen med flytende natreen når jeg skal lage noe som har søtsmak som f.eks. kaker og ikke trenger bulk (da bruker jeg sukrin).
Jeg har snakka med noen som blander stevia med vann og dermed lager flytende søtning for så å bruke det i oppskrifter ol. Hvis du ikke har måleskje så kan jo det være en løsning?
Jo:_)....men jeg lager liksom ikke så mye søt mat...vil egentlig bare ha den til kaffe:-)))))))))) sukk, prøver med litt cocsa senere i dag:-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.