< Tilbake til oversikten

Saft fra Confecta?

kitekatt sa for siden:

Så at Confecta har en lavkalori saft uten særlig karbohydrater..sånne poser man blander med vann. Er dette ok å drikke? appelsin, eple og sitronsmaker. Eller hva med Fun Light? De har ingen karbohydrater. Og finnes også i iste og bringebærsmak om man ikke skal ha i seg noe appelsin essenser feks.

Eller er det ikke ok å drikke disse i det hele tatt?

index sa for siden:

Jeg har drukket Fun Light både før og etter at jeg begynte på lavkarbo, hver dag. Og jeg tar nå av mine 7-800 gram i uken uansett, så veldig ille kan det da ikke være. En annen ting er jo at kunstig søtning hos mange kan utløse et søtsug, og noen kan også få utslag på blodsukkeret. Så mitt forslag er: Prøv, og se hvordan det går. Selv om jeg tåler det greit, er det ingen garanti for at du tåler det. Vi er alle litt forskjellige sånn...

Cherry sa for siden:

I utgangspunktet er de ok.

MEN, det er ett personlig valg. Mange av de der confecta-greiene er søta med kunstig søtning. Vil du drikke det? Helt okei, drikk i vei. Men ikke bjælm innpå altså.

Personlig tøtsjer jeg ingenting med aspartam i lengre:D

kitekatt sa for siden:

Takk for svar...så jeg kan likegreit drikke fun light? smaker jo langt bedre enn confecta og har null karbohydrater...tenkte at det kanskje var feil med appelsi feks...siden man ikke skal drikke feks. solo super brus osv...men istevarianten bør jo være grei å drikke litt av innimellom? Og bringebær?

Eller er type solo super etc. ok å drikke??

TrillTrall sa for siden:

Fun light-drikkene har vel aldri vært i nærheten av en frukt eller et bær? Såvidt jeg husker å ha hørt er det ikke lov til å kalle dem saft i og med at de ikke har en eneste dråpe naturlig frukt-/bærsaft i seg.

kitekatt sa for siden:

hehe, for en gangs skyld er jo det en bra ting da ;P

TrillTrall sa for siden:

Tja... Hvis du vil drikke kjemikalier så værsågod. Jeg rører ikke det stoffet der. :)

kitekatt sa for siden:

Alltid gjort det og lever enda :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.