Når det gjelder fenalår. Jeg har planer om å kjøpe meg et i dag. Men jeg må vel kanskje redusere litt andre ting da. Ellers kan det vel fort bli både for mye proteiner og kalorier? Hvordan gjør dere det når dere skal spise sånt? Å ha det til middag er helt uaktuelt for det er jeg ikke vant med hehe. Jeg må liksom spise litt no å litt da. Å jeg som ikke er vant med salt heller. Huff. Noen som har noen formeninger?
Kanskje best å bare spise noen biter for dag. Slik at jeg kan holde kontrollen på det eller?
Fenalår er jo den perfekte lavkarbo- mat! Er ikke så lett å spise for mye heller, syns jeg!
Lager meg små biter og dypper i rømme som potetgull, jeg! Som snacks, altså! :sikle:
Eller som ruller med Snøfriskost inn i som et mindre måltid!:sikle::sikle:
Eller som en del av en tallerken med fenalår, spekeskinke, morpølse, grønnsaker, rømme og eggerøre!:sikle::sikle::sikle:
Du skal spise bra mye fenalår for å komme opp i store mengder protein tror jeg. Forstår ikke hvorfor kalorier er et tema her, fenalår er perfekt lavkarbomat og det eneste du kan ha i bakhodet er at den er salt. Ellers - NYT!
Huff jammen jeg er så redd for at vekt nedgangen skal stoppe opp igjen. Derfor tenkte jeg at når jeg begynner å spise det så blir det fort mye.:confused:
Kitt: jeg får helt:sikle:. Høres faktisk veldig godt ut med eggerøre og grønnsaker til. Nam nam.
Det stopper i hvert fall om du ikke får i deg nok mat!;)
Snuppa og kompisen kaller det rett og slett "tallerken", og om du slenger på noen biter røklaks, har du et minikoldtbord som egner seg som et helt måltid uansett tid på døgnet!:)
Noen som vet om noe en kan bruke gamle fenalår til? Jeg har et helt lår liggende fra i fjor, og det er så tørt at du kan slå folk ihel med det... Er det bare til å kaste, eller kan det brukes til noe?
Vel... det ble vel det man kan kalle fråtsing. Som endte med diare. Men du verden så deilig. Syns det var forferdelig salt men andre syns ikke det så det er nok bare jeg som ikke er vant til det. Men jeg tror jeg har drukket fire liter vann etterpå. Hehe bare julebrusen som mangler på at alt skal være perfekt. :D Men den venter vi med til jul. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.