Jeg er i gang igjen, og denne gangen skal jeg klare dette, jeg vil gå ned jeg også... Så kan dere se på menyen jeg spiste i går og evt gi meg litt veildning? :) Tusen takk.
Frokost:
2 hardkokte egg
1 ss ekte majones
3 cherrytomater
Lunsj:
Eggerøre av 2 egg med ekte fløte, litt vårløk
2 baconskiver
Middag:
Kyllingfilet som jeg stekte i cocosa olje og meierismør
soppsaus med creme fraiche og fløte
kinakål med tomater, agurker.
Jeg spiste kun tre måltider, men merket jeg begynte å bli litt sulten når jeg gikk å la meg... Drakk masse vann og ikke pepsi max i hele går :) (STOLT)...
Det ser ikke dumt ut det der? Husk bare variasjon er bra. Få med deg fisk innimellom og så mange grønnsakstyper som mulig. ;) (Man kan ikke spise for mye grønnsaker heller.)
Om du er sulten tili kvelds så kan du spise litt da også, vil jeg tro. Et egg/reker&majones eller noe sånt? (Kjenner ikke LCHF så godt.)
Så bra :) I dag har jeg spist 1 egg og tilsvarende som i går til fokost, litt tunfisksalat med majones litt rødløk, majones, agurk og litt olje og en liten bit ribbe til lunsj:)
Hvor lang tid tar det før kroppen begynner å ta av seg kiloene?
Det varierer veldig fra person til person. Menn går fortere ned enn kvinner. Dersom du har slanket deg før og levd sunt vil det gå saktere. Unge går ned fortere enn eldre osv.. Du kan lese om det i "frisk med lavkarbo" av dr Hexeberg om du vil :)
Får håpe det, ja :) Et lite tips er å bruke målebånd. På lavkarbo mister man kun fett (ikke muskler, som man gjør på lavkalori), så det merkes ofte fort på målemåndet :smile: De siste ukene har vekten min f.eks stått relativt stille, men jeg har gått inn 3 cm på magen!
Det tar som oftest 2 uker før kroppen har tilpasset seg det nye kostholdet. Dersom du trener mye kan det gå lenger tid. Vær derfor ekstra nøye i denne perioden. Kroppen vil prøve å få det til å spis sukker og karbohydrater, så da gjelder det å ha viljestyrke og stå imot.
Ja, i går så ville jeg så ha sukker på kvelden. Jeg slet veldig. Men jeg tok en bit av den kokesjokoladen vi kan spise litt av. Da hjalp d noe... Men jeg sliter mest med å ikke drikke pesi max.... er jo avhengig... men vann går og jeg drikker litt frukt te uten noe i. Jeg måtte på vekten i dag, og jeg hadde gått ned 1,2 så jeg er utrolig fornøyd. I morgen skal vi ha gjester på taco, men det går jo kjempe bra:) Lager litt sauser selv:) Men jeg tenker jeg skal måle meg i dag ja, så kan jeg følge med på det også. Spennende, endelig virker dette ¨på meg oså....
Taco er supert på LCHF! Det ble redningen min en liten periode da jeg var litt matlei. Pepsi Max kan du drikke på LCHF dersom du ikke får søtsug av det. 0 kh. Men det spørs om du ønsker alle tilsetningsstoffene som er i det. Jeg kunne ikke klart meg uten!
Noen sier man kan drikke det, og andre ikke. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal forholde meg til egentlig. Har klart meg 2 dager uten nå, men har veldig lyst på den lille kalde boksen som smiler til meg i kjøleskapet.... hehe
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.