< Tilbake til oversikten

Når dere vet at det er lenge til neste mulighet for mat

mamma_møø sa for siden:

spiser dere ekstra mye da? Jeg gjør det. Som nå, når frokosten er klokka seks, og lunsjen ikke blir før tolv. Det er ganske mange timer!
Jeg skjønner at det sannsynligvis ikke hjelper å spise ekstra mye til frokost, for sulten blir jeg som regel like fort uansett, men det føles liksom bedre å være "fyllt opp" når jeg veit det er lenge til mat igjen.

Det kan vel tenkes at dette er en liten tvangstanke - og viser vel i grunnen noe av hvordan mitt problematiske forhold til mat har vært - maten var langt framme i bevisstheten hele tiden. Og er vel dels det fremdeles. Håper det etter hvert vil bli bedre.

Dietta sa for siden:

Nei, jeg spiser ikke ekstra selv om jeg vet det er lenge til neste måltid. Tror egentlig ikke jeg tenker så mye på det. Men - hvis jeg husker at det blir lenge til påfyll, hender det jeg husker å ta med et eller annet i veska, just in case :)
Har ikke den store sultfølelsen om dagen, så det pleier ikke være noe problem med 6 timer uten mat.

smgj sa for siden:

Det hender, men jeg forsøker å unngå det. Mye bedre å ha litt nøtter eller gresskarfrø (metter overraskende mye!) i veska. Og stort sett finnes en butikk med baconsvor innen rimelig nærhet om nøden blir skikkelig stor.

Señora sa for siden:

Jeg vet at dersom jeg spiser to speilegg med smeltet ost, en halv pakke bacon, steker noe sopp (som suger fett) og spiser alt dette, da er jeg mett fra 0630-1230 eller lenger om nødvendig. Det hender også at jeg tar en pose mandler eller et kokt egg og to i veska som nødproviant.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.