< Tilbake til oversikten

Ismaskin

Newstart sa for siden:

Noen som har is maskin og kan anbefale ei? Har lyst å kjøpe meg ei men tenkte at jeg kan kjøpe min kjære i julegave:p. For han eeelsker is.
Men er så usikker på om jeg bør gå litt opp i pris for å få noe skikkelig eller om det duger med ei sånn billig ei. :confused:

Kitt sa for siden:

Vi har denne fra Krups. Helt grei. Hadde en billig type før. Ble aldri brukt fordi den var helt håpløs selv om vi prøvde alle triks i boka!

Okie sa for siden:

Jeg har lurt på det samme. Får lyst på så jeg kan lage laktosefri iskrem ;)...

Henger meg på tråden..

Luggetuppen sa for siden:

Jeg har en billig en fra Europris. Funker himla dårlig. Bollen er så sinnsykt kald at ismassen fryser fast til sidene før den blir dratt rundt av maskinen, og isen blir aldri helt, vel, is. Den blir bare en småfrossen, blaut masse. Den må ofte en tur i fryseren for å bli ordentlig frossen, og da er jo mye av vitsen med ismaskin borte.

Finn heller isoppskrifter med litt eggeplomme i. De kan du lage uten maskin, og eggeplommen gjør at isen ikke krystalliserer seg i fryseren selv om den ikke røres under innfrysning.

BenteR sa for siden:

Her har vi samme sort som Kitt og er strålende fornøyd!

Newstart sa for siden:

Ja nettopp denne jeg har lurt på å kjøpe. Er det sånn som piper når isen er ferdig?

Elinf sa for siden:

Hei. Jeg Ønsker meg faktisk en av de dyre med innebygd kjøling, selv om jeg har en vanlig, eldre Krups fra før. De som kjøles med kjøleelement er fryktelig masete.. Jeg får bare lagd en porsjon, selv om det hadde vært mer praktisk å kunne "lage opp" mye år jeg først drar frem maskina og innstiller meg på oppvasken.

Drømmen hadde vært å lage en diger "basisrøre", og så smaksette deler forskjellig, og ende opp med stort islager etter en helkveld. Går ikke..

Klara sa for siden:

Samme lurer jeg på, Furine! Den ser jo veldig praktisk ut!

Furine sa for siden:

Ja, det var det eg også tenkte, Klara.

Newstart sa for siden:

Jo men kapasiteten på den er jo liten da. 2x3 dl. Mens de andre er opptil 1.6 liter.

Echo sa for siden:

Jeg har den siste, kjøpte i sommer. Har hatt to andre før som lignet på den Kitt anbefalte. Syns det er veldig kjekt med en liten maskin, skal jo ikke ha så mye is av gangen heller:D. Den er absolutt ikke optimal, mye av isen fryser seg fast i siden på beholderen som jo ikke skal skrapes med metall skje. Det er fryktelig irriterende. MEN, jeg er veldig fornøyd med at den er liten og enkel å rengjøre. Tar liten plass i fryseren også.

Furine sa for siden:

Eg tenkte også at det var greit med noko som var lite, det er berre eg og mannen, og vi et ikkje SÅ mykje is.

Bonus sa for siden:

Jeg har den fra OBH, og er fornøyd med den.. Det er to skåler oppi den :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.