< Tilbake til oversikten

Svimmel og uvel

ned sa for siden:

Jeg har for noen år siden vært på lavkarbo en lang periode, deler av denne i ketose, og trivdes med det.

Nå har jeg startet opp igjen, en uke nå, og er veldig svimmel og uvel, og har ingen matlyst.

Tror jeg får i meg nok i løpet av dagen av både fett proteiner og karbohydrater.

Har kjøpt kokebok før jeg begynte (Hexeberg), så vi har laget ordentlig middag hver dag.

Noen som har noen tips/erfaringer å dele?

Beatrixie sa for siden:

Det kan skyldes at kroppen trenger litt tid på å omstille seg fra høy-til lavkarbo.
Drikker du nok væske? Man slipper en del væske på lavkarbo,så man bør drikke mye vann etc.

jojomesteren sa for siden:

Hvis tickeren din er oppdatert - dvs at du har en BMI på 23,3 .- kan det hende at full ketolyse ikke er riktig for deg. Torkil anbefaler at man, etter at normalvekten er nådd, går over på mer ordinær Fedon-opplegg. Vektnedgang på ketolyse er for reellt overvektige;). Skal hele forbrenningen din være fett, fordrer det at du har litt ekstra fett å ta av! :p
Det er mulig at du er bygget slik at det er riktig for deg å gå ned i vekt fortsatt, altså, men kanskje med Fedon/litt lavkalori og økt aktivitet?:confused:

Men nå skriver du ikke hvor mange g karbo du går på - med din BMI ville jeg foreslått 50-100.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.