Jeg har gått på ketolysekuren nå i 4 uker og har hatt det strålende. Men de siste dagene har jeg blitt mer svimmel, ør og "lett" i hodet....i tillegg føles det som om hjertet slår et slag ekstra flere ganger, og det er ganske ekkelt. Noen som har vært borte i dette? Kan nevne i en bisetning at jeg fikk menstruasjon for et par dager siden, kan det ha noen innvirkning? Jeg går også en del mer enn anbefalt, opptil 2-3 timer pr dag.....trenger litt hjelp, jeg!! Og tusen takk!!
Ligger rett under 15 karber pr dag, tar av rundt 1,5 kilo pr uke, og jeg drikker 3-4 liter vann pr dag (eller mer). Det er godt å høre at plagene er "kjente" fenomen - vil nødig slutte på denne kuren, har det jo vanligvis strålende...men ikke helt på topp de siste dagene!
for jeg har ikke ork til mer.
Spiser ca 1 karb til frokost (Osteskiver med salami og litt majones)
ca 5 karber til lunsj, salat av noe slag, med egg, skinke og ost - (noe bladsalat, brokkoli og agurk oppi)
Til middag spiser jeg rundt 8-10 karber, tunfisksalat.
Synes du jeg skal spise oftere? Takker masse for hjelpen, HP!!
En mulig årsak til svimmelheten er at du kansje spiser litt lite, og tar av litt for mye. Svimmelheten vil nok uansett gå bort om du øker mengden karbohydrat noe, reduserer tempoet på vekttapet noe. Det er en avveining du trenger å ta selv. ;)
Regelmessige/tilstrekkelige måltider er også viktig - selv om vi er koblet på vår egen reservetank. :)
Tusen takk for hjelpa, HP - tror jeg bare får leve med svimmelheten en liten stund til - har så mye å gå ned - men når jeg kommer på 80 tallet skal jeg øke måltider/karb-mengde. Ha en strålende dag!
Hei konepone :) Ville bare nevne at Atkins har 20 karber pr. dag - og at du kanskje kan øke til dette en periode for å se? Du vil med all sannsynlighet fremdeles være i ketose.
Jeg tenkte også på at du kanskje kan ha en fordel av å spise flere karber tidligere på dagen - fordele de mere.
Ja, jeg tar vitaminer og mineraler, får de gjennom ketolysekuren - og tar tran i tillegg. Jeg er enig i det at jeg kanskje bør fordele karbene mer utover dagen, jeg får ta en gjennomgang av slankekuren, og se hva jeg kan gjøre annerledes. Tusen takk for tips!!:D:D
Nå husker jeg ikke om du var glad i mat på morran eller, ikke..Skulle bare si at jeg var aaaaaaaldri sulten på morran før, men etter å ha "tvinget" i meg en skive med egg om morran, så kan jeg ikke leve uten nå (2 mnd siden jeg startet ca.). Merkelig, men tror kroppen trenger en god "plattform" fra morran av..Frokosten er viktig! :snill: :klem:
Skrev i innlegget under at jeg hadde en del hjertebank og noe svimmelhet/ørhet.
Har nå tatt magnesium og kaleroid, og merker at jeg begynner å bli bedre. Så et lite tips dersom du har /får de samme symptomene jeg beskrev i det forrige innlegget.
For gjennom ketolysekuren tar jeg krom/magnesium morgen/kvelden og sink og selen på dagen. Trodde alt jeg trengte var i dem, men nå tar jeg 200 mg magnesium og 1 kalium tablett daglig i tillegg. (Det sies at Farris hjelper i stedet, men jeg hæler ikke den smaken..) men takk for hjelpen uansett, HP! :D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.