< Tilbake til oversikten

"Bivirkninger"

TomleTone sa for siden:

Hvilke "bivirkninger" opplever dere dersom dere får sukker i kroppen når dere går på lavkarbo?
I dag tok jeg meg en liten julekake, og sliter med hodepine og kvalme. På julaften tolk jeg og bittelitt søtsaker, og fikk samme reaksjon. Er dette vanlig?

Også lurte jeg på om de er normalt å få fettavføring av lavkarbo?

Peppa Gris sa for siden:

Jeg blir nesten fyllesjuk. Litt avhengig av hvor mye sukker jeg spiser. Ekkel følelse.

Bik sa for siden:

Ja det er helt vanlig å få reaksjon på sukker. Jeg får mageknip, gjerne dagen etter inntak av høykarbomat eller sukker.

Vet ikke om man får fettavføring. Har ikke hatt det....tor jeg :)

smgj sa for siden:

Ja, om du spiser mer fett enn det kroppen klarer å håndtere så får man det. Det kan være galleblæra som ikke henger helt med i svingene, eller det kan rett og slett være mer fett i kosten enn det du trenger.

Budeiea995 sa for siden:

Hei! Jeg begynner å skjelve når blodsukkeret er på vei opp og det kjennes ut som om hjernen blir varmere. Når jeg snakker kjennes det ut om ikke tungen klarer å henge med. Veldig ubehagelig!
Dagen etter slår morgenen til...

shailene sa for siden:

Jeg får skikkelig hjertebank, blir trøtt og generelt rar og uvel i formen. "Fyllesjuk" er forsåvidt ikke så gærn beskrivelse, nei..

Klara sa for siden:

Av litt kan jeg bli susete i hodet, lett svimmel og så trøtt. For meg virker det som om hvitt hvetemel er verre enn sukker, og komboen en killer.

Av mye får jeg hjertebank, blir ganske svimmel og generelt ubehag i kroppen.

TomleTone sa for siden:

Ikke flott å høre folk får bivirkninger, mem veldig godt å høre at det er "normalt".
Tåler jo ingen ting utenom det normale Lavkarbokostholdet..... Lett å ikke sprekke da.
Men tydelig kroppen har sliti led sukkeret i alle år, for etter 2dager med ny kost, ble livet mitt totalt forandret til det positive.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.