< Tilbake til oversikten

Jeg tusler inn her

Engledans sa for siden:

Siden jeg har stått stille i 6 mnd på ketolyse, tror jeg at jeg likegjerne kan slippe litt på karbene, og gå på generell lavkarbo.Men jeg aner jo ikkeno om generell lavkarbo egentlig.Syns det er vanske lig å spise middels med karber.... så med meg har det enten vært veldig lie karber, eller mye karber, lettere å kontrollere karber. Noen som har gode linker jeg bør lese? har lest litt her.For å booste forbrenninga litt , hadde jeg høykarbodag, dvs 2 måltider....pai med brød til, og pizza.Men ikke noe forskjell på vekta, kansje jeg spiste for lite karber? orka ikke mer enn 2 måltider, før jeg rømte tilbake til lavkarbo:D

lille_trille sa for siden:

Åh.. Samme problemet her. Har gått på lavkarbo i over ett år, men med noen små avbrudd. Nå har jeg vert i ketose siden april (stort sett hele tiden), men er lenge siden jeg har gått ned noe.
Ser at når jeg spiser litt mer + drikker myyye mer, så blir det en liten bevegelse på vekta nedover, men stort sett står den still. Forstår ikke de som raser ned hele tiden. Legger inn maten på diett.no og forholdene fett, karber og protein er heilt ok. Spiser kanskje litt lite, men burde uansett gå ned da.
Det skal sies at jeg har en god del kilo som skal bort (ca 30).
Jeg trives egentlig veldig godt med dette kostholdet, og kjører en generell lavkarbo nå. Kroppen har det godt og det har psyka også. Får bare smøre seg med tolmodighet og håpe på at det løsner.
Lykke til :)

Engledans sa for siden:

Jeg trives også godt med lavkarbomaten, og jeg har og masse kilo som skal bort (30-50) er vel derfor jeg blir litt frustrert når det står stille så lenge:(så nå skal jeg prøve å spise litt mer karber. Har studert litt mat tråder her, men finnes det noen tråder med hva en kan spise og sånn. jeg er glad i nøtter og bønner og linser og sånn.Kan jeg spise det tro?

lille_trille sa for siden:

Nøtter kan du iallefall spise.
Legger du inn maten på diett.no? Kan bli spennende å følge med om du finner en løsning :)

Engledans sa for siden:

Har ikke gjort det på en stund, syns det er så vanskelig når det gjelder laget mat, altså oppskrifter, å regne karber i maten, og så glemmer jeg å veie maten...kommer på det etter at jeg har spist.....i de periodene jeg har veid maten, har det bare blitt kjøtt og grønnsaker, og ble så matlei. vil heller prøve litt oppskrifter og kose meg.

streber sa for siden:

Alt fungerer ikke for alle, desverre. Slik var det for meg også, hverken ketolyse eller lavkarbo førte til nedgang, stillstand ja, men ikke nedgang. Jeg måtte over på Eurodiet, men ikke det engang får meg til å rase ned. Men man må bare være ekstremt tålmodig og prøve å feile, til man finner "greia si":)All verdens lykke til, ønskes deg!!Du finner din veg til slutt!:rolleyes::)

index sa for siden:

Jeg ville prøvd med å øke på fett og vanninntaket (nå får jeg sikkert kjeft av kaloritellerne igjen;)).

Engledans sa for siden:

:D:D:D syns jeg får i meg mye fett asså, men vannet kan det nok skjerpes på, der er jeg ikke flink nok.
Har absolutt ikke lyst å telle kalorier i tillegg til karber....:mad:

index sa for siden:

Ja, du skal ikke spise ubegrenset med fett heller. Så godt er det ikke. Men prøv å få i deg minst to liter vann til dagen, kroppen trenger faktisk vann for å forbrenne kroppsfett.

For noen passer det bedre å ligge litt høyere på karbo enn ketolysenivå for å ta av, jeg vilel som du foreslår ha lagt meg på rundt 50g en periode for å se om det hjelper. Jeg for min del ligger på 50-70 stort sett, og har tatt av jevnt og trutt siden begynnelsen. 12 kg nå på rundt fire måneder, synes dette er et passe tempo for min del i alle fall...

Peppa Gris sa for siden:

Jeg tar utgangspunkt i ketolysen, den kan jeg jo, og så fjerner jeg litt fett og fører til litt mer karbohydrater i form av grønnsaker, fullkornsris o.l. Jeg spiser også nøtter, mandler o.l.

Nå unner jeg meg grønnsaker som vokser både over og under jorda, jeg tenker ikke på fargen på paprikaen o.l

Nå spiser jeg fortsatt en del fett, jeg kjenner på metthetsfølelsen når det er nok på et vis. Og i tillegg ser jeg det nok på vekta om jeg spiser for mye :D

Lykke til!

VSB sa for siden:

Angående linker, går inn på delene for LCHF eller Fedon og les litt. Kjøp/lån ev. bøker innenfor det du finner interessant. Jeg ville nok ikke gått rett fra ketolyse til Fedon. Selv har jeg gått motsatt, fra Fedon og til Hexeberg, der stoppet jeg. Går ikke mye ned og vet ikke hvilken vei jeg burde velge videre, men må aller først ta tak i andre småsynder, og så må jeg ta hensyn til hva som ellers er best for helsa.

Selv spiser jeg nøtter, frøknekkebrød, (i dag, lavkarbo brød fra Mølleren...), alt av grønnsaker, men ikke ubegrenset (gulrot i salat og gryte, men ikke en hel bar) og så bønner o.l., men også det i salat og gryter, ikke som egen rett. Kjenner også at det er forskjell på hva jeg spiser formiddag og kveld, men det vet jeg ikke om påvirker vekta. Formmessig tåler jeg i hvert fall mer karber på formiddagen enn på ettermiddag/kveld. Melkeprodukter inneholder også fort litt karber og så har det blitt et par klementiner.

Engledans sa for siden:

Må prøve meg litt frem, tror jeg.Tror nok det blir noe ala Peppa.
En stygg uvane jeg har, er å bare spise 2 måltider pr dag.En kombinasjon av null matlyst og ikke energi til å lage mat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.