Etter vel et halvt år på lavkarbo, så smaker vanlig kake nesten æsj. Spiste et stykke ostekake i forbindelse med et selskap, og etter halve stykket så var jeg nesten kvalm. Er det psyken eller er det kroppen som har vennet seg av med sukkeret? Har jo lyst på godsaker innimellom, men dette var en ny oppdagelse :)
Får også mageknip etter sukkerinntak.
Det er kroppen. :) Da jeg begynte på lavkarbo og hadde holdt på noen uker fikk Lille Gubben overtalt meg til å smake på Freia melkesjokolade og jeg var overbevist om at de måtte ha gjort noe med den - den var jo så søt og ekkel! :D
Skjedde samme med meg sist jul. Spiste Bergenes Melkesjokolade...og spyttet den ut. Selv om jeg bruker en del søtning, takler jeg ikke sukkersøte ting lengre. Regner med at det funker på samme måten som med salt. Spis lite av det i en periode, og det smaker mer intenst.
Smakte et lite stykke banankake forrige helg. Fy så søtt! Det virket nesten utrolig at det går an å bake noe med så mye sukker i. Men det er ikke mer enn fire måneder siden jeg syntes det smakte helt OK, og ikke utpreget søtt. Skal si smaken forandrer seg...:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.