< Tilbake til oversikten

Burde vi spise mer pizza?

streber sa for siden:

Joda, ser på en måte humoren i det- men uff, dette er mest trist:(Så mye overvekt som er i Usa :oBlir ikke bedre av disse bestemmelsene:o

TrillTrall sa for siden:

Det er jo så teit at det er helt utrolig at noen i det hele tatt har kommet på det. Melkesjokolade blir ikke sunnere om man bestemmer seg for at det er sunt liksom... :nei:

Dietta sa for siden:

Jeg blir bare helt stum jeg...............

shailene sa for siden:

Om pizza kan regnes med i grønnsakskvota kommer jo an på hva som er PÅ pizzaen da.. Norge har jo uansett gjort mer eller mindre det samme ved å sette nøkkelhullsmerke på grandisen, så dette er vel egentlig ikke SÅ sjokkerende nyheter. Lattelig, ja, men vi er jo ikke så mye bedre... :(

Sanney sa for siden:

rart at de mener det er en grønnsak pga tomatsausen, når tomaten faktisk er en frukt... forøvrig er lobbyvirksomhet ganske så vanlig over there...

sylwester sa for siden:

5 om dagen for amerikanere:
Pizza (pizzasausen er jo vannredusert tomat),
Hamburger (salatblad bør telle som en grønnsaksenhent)
Pommes frites (poteter er jo grønnsaker det)
Løkringer (løk er en grønnsak)
Coca Cola (med en skive sitron i teller jo helt sikkert)...

lykke til til dem :)

Ang grønnsak vs frukt: Tomat er definert som en grønnsak i USA pga. av grønnsaksskatt som bøndene prøvde å sno seg unna (fordi frukt ikke var skattelagt). Denne loven kom i 1893.

Alynna sa for siden:

Så tåpelig å ha skatt på grønnsaker og ikke på frukt...

herregud sa for siden:

Når penger styrer blir verden bare sykere og sykere...

Lillemy71 sa for siden:

Skal ha pizza til lunch i dag jeg, jeg er så sunn atte :D

krokodillen sa for siden:

Pizza = grønnsak pga to spiseskjeer tomatpure! :_oy: Tragisk og komisk.

Men ja, det er ikke på nett å nøkkelhullmerke Grandiosa heller.

Supah sa for siden:

Jada, jeg er helt enig med deg. Jeg ser også det tragiske i denne saken, men det hele er så latterlig at det er vanskelig å ta seriøst. :o

LinLeia sa for siden:

Hver gang jeg er innom forumet og ser denne tråden,- tenker jeg bare et digert ÅÅÅJAAAAA.......:D:D:D Hadde bare verden vært så enkel...

Bønna200 sa for siden:

Å, kjære... Jeg kan neten ikke annet enn :lol: . Enda det er jo til å grine av. Tenk på alle dem som lever etter den filosofien... :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.