Ikke isende sukrinsmak på denne. Men jeg bruker jo stevia i tillegg.
Så tilsett litt annet søtstoff i tillegg, kanskje :)
Vet mange gjør det for å dempe isende smak.
Takk for deilige kokosmakroner! Bakte disse i dag, og smakte på dem både som nystekte, avkjølte og til slutt etter noen timer i kjøleskap. Kaldsmaken var der, men de kom jo rett fra kjøleskapet så.... Kunne tenkt meg litt mer kokos i dem, og kommer til å prøve med en 15-20 g ekstra neste gang. For en neste gang det blir det!
Noen som har tips til hva en kan bruke de tiloversværende eggeplommene? NOe annet enn omelett liksom? Gjerne bakst.
Jeg har laget disse i dag. Valgte å tilsette mer kokos etter magefølelsemetoden og ble veldig fornøyd. Tror jeg skal bruke noen av dem til å duppe i sjokolade for jeg syntes at det var litt for liten søtsmak på dem etter hvordan jeg ønsker de aller best.
Det bør jo gå an å bytte ut sukrin med tagatesse, men tragant er jo et middel for at det ikke skal bli tørt (om jeg har forstått det riktig) ikke søtning.
Ja.. Har forstått det sånn at tagatesse blir mer seigt og sukkeraktig i småbakst, derfor jeg lurte på om tragant kanskje kunne sløyfes i denne oppskriften også. Men tror rett og slett jeg prøver en halv oppskrift med tagatesse-melis, er jo ikke store tapet hvis det ikke funker :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.