< Tilbake til oversikten

Hvor mange KH i cashewnøtter?

FrkMarge sa for siden:

Nå har jeg kjøpt cashewnøtter på to ulike steder, to ulike merker, og helt ulik varedeklarasjon.
Spørsmålet er enkelt: er det ca 40 eller ca 20 KH pr. 100g i disse nøttene?
Det er nemlig så stor forskjell på varedeklarasjoenne på disse posene:confused:

Det er uansett litt i overkant, men noen steder (fx kantina på uib) er nøtter det eneste de selger som ikke er laget av hoverdsakelig hvetemel eller er bare sukker...:mad:

Yonah sa for siden:

Det er litt over 20, står 23g/100g på de jeg har kjøpt. 40 er det ikke. Spiser det sjelden pga mye karber, men en gang i blandt tar jeg en liten neve og gir resten av posen til mannen.

FrkMarge sa for siden:

Det var da enda godt, ble litt nervøs her...
Jeg spiser det heller ikke ofte, men det var faktisk det eneste i kantina som ikke var basert på hvetemel eller hadde masse sukker i seg, ala sjokolade

Lemen sa for siden:

19,7 står det i matvaretabellen på forsiden her.

Ellers mener jeg å huske at det sto 17 på en pose jeg kjøpte en gang, men det er sikkert 2-3 år siden, har ikke kommet på å sjekke igjen.

FrkMarge sa for siden:

Bedre og bedre, noen lavere?:D

Dietta sa for siden:

Grunnen til at det er så mye kh i forhold til andre nøtter, er vel at det faktisk er et frø og ikke en nøtt, merkelig nok ..... ;)

FrkMarge sa for siden:

Ok da satser jeg på at den inneholder ca 20 +/- litt da. Litt innimellom i nøtteblanding bør gå greitt tenker jeg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.