< Tilbake til oversikten

Lavkarbo rullekake

nellie sa for siden:

Når du legger ut oppskriftene dine så skal du skrive oppskriften her, ikke bare linke!:)

Georgine sa for siden:

Linking til egen blogg er ikke greit. Om du legger ut oppskriften så er det noe helt annet, men linking kun for å få treff vil bli fjernet.

Oppskriften:

Bunn:
6 eggehviter
3 ss Sukrin
2 dl hasselnøttmel (finnes i helsekost eller på nett – du kan også lage det selv ved å male opp hasselnøttkjerner)
1 dl hasselnøttkjerner (finhakket)
De to førstnevnte skal vispes sammen og deretter tilsettes det andre. Dette smøres utover bakepapir i en langpanne og stekes i 15 minutter på 175 grader celsius.
Fyll:
3 dl vispet fløte
1 vaniljestang
2 ss Sukrinmelis
3 dl bringebær, blåbær eller jordbær (bruk hvilken frukt/bær du vil – bare det er lavkarbo nok )
Fløten skal vispes sammen til krem og deretter tilsettes alt – ved unntak av bærene/frukten som kanskje er best hele og ikke most. Legg de oppå kremen som er smurt utover bunnen og rull deretter hele kalaset sammen. For pynt kan du bruke mørk og sukkerfri sjokolade og noen grovhakkede hasselnøttkjerner.
Hentet fra modeskog.

nilspl sa for siden:

Det er jo viktig å få med bildet også, synes du ikke!?

Georgine sa for siden:

Det viktigste er at du følger reglene som er her inne.

Moderator

Charlott sa for siden:

Da kan du starte med å skrive at innlegg med bilde finner du HER og linke slik. Og så følger oppskrifta pent og pyntelig i sin helhet ;)

De fleste av oss er så nysgjerrige at vi vil klikke på linken selv om oppskrifta ligger her ;)

Kanutten sa for siden:

Denne rullekakeoppskriften har du hentet HER.. Jeg la inn for litt siden en forespørsel i denne tråden.

nilspl sa for siden:

OK, det er jo en fin måte å gjøre det på! Takk for tipset ;-)

nellie sa for siden:

Jeg gidder ikke sjekke innom blogginnlegg når folk reklamerer på den måten!:) Er nysgjerrig, men ikke så nysgjerrig.. Det finnes en tråd her hvor en kan legge inn adressen til sin lavkarboblogg! Og hvis du skal lyve på deg oppskrifter så bør du i det minste lage det selv og ta bilde.:p

Georgine sa for siden:

Jeg ser på siden din at du nevner at du har hentet den fra modeskog. Det er normal høflighet å lenke til siden og i hvert fall IKKE bare ta å bruke bildet fra en annen blogg sånn uten videre.

Charlott sa for siden:

Det står i blogginnlegget at oppskriften er hentet fra modeskog, så lyve på seg noe har ikke vedkommende gjort :)

nellie sa for siden:

Når man legger ut link til oppskriften man har på bloggen sin her, uten å skrive hvor den er hentet fra så skryter man på seg en oppskrift, så vidt jeg ser det. Men det er vel kanskje bare en direkte konsekvens av å "bare" linke til innlegget isteden for å skrive inn teksten her.:) Burde heller linke til bloggen hennes da!

nilspl sa for siden:

Det var da voldsomt til reaksjoner! Det handlet jo bare om en kake ;-) God fredag og god helg!

Kanutten sa for siden:

Jeg skjønner jo at du prøver etablere, ikke bare en egen blogg, men et eget nytt lavkarbosted. Jeg tror faktisk det kanskje begynner bli nok med lavkarbosteder??? I allefall av disse som ikke "finner opp kruttet" på nytt, men som kopierer andre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.